کاهش میزان بستری بیماران کرونا در کشور/قدرت کرونا کم نشده است

معاون بهداشت وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قدرت بیماری زایی کرونا اصلا کم نشده است، گفت: میزان بستری بیماران کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران درباره تغییر رفتار ویروس کرونا گفت: این ویروس رفتار ناشناخته و علائم ناشناخته دارد. این ویروس قطعا درگیری تنفسی را به همراه دارد. اگر بخواهیم یک جمله دقیق بگوییم این است که ویروس باعث التهاب لایه در عروق می‌شود و دستگاه گوارش، ریه، قلب، مغز عروق را در گیر می‌کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: قدرت بیماری زایی کرونا اصلاکم نشده است. البته تعداد تست‌های سرپایی را افزایش دادیم و حدود 200 هزار تست سرپایی انجام شده است و 10 تا 12 درصد تست های سرپایی ما مثبت است؛ یعنی از 100 نفر 12 نفر مثبت اعلام شده است.

رئیسی گفت: این افراد نیاز به بستری ندارد و می‌توانند در خانه قرنطینه و استراحت کنند؛ ممکن است این افراد علامتی نداشته باشند اما می‌توانند منتقل کننده باشند و در افراد دیگر بیماری شدید ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان بستری بیماران کرونا در کشور کم شده است گفت: تعداد بیماران سرپایی زیاد شده است اما در خوزستان تعداد بستری ما زیاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070635

وب گردی

وب گردی