محمدرضا شفیعی کدکنی با «طفلی به نام شادی» در بازار کتاب/ آغاز پیش‌فروش مجموعه شعر جدید

مجموعه شعر «طفلی به نام شادی» با 5 دفتر به عنوان تازه‌ترین سروده‌های محمدرضا شفیعی کدکنی به زودی راهی بازار کتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، انتشار مجموعه شعر جدیدی از محمدرضا شفیعی کدکنی خبری بود که موجب شد بسیاری به آن توجه کنند و آغاز پیش‌فروش این کتاب نیز اتفاق دیگری که سبب شد باز هم شفیعی کدکنی را در صدر توجه اهالی ادبیات و رسانه‌ها قرار دهد.

«طفلی به نام شادی» عنوان جدیدترین مجموعه شعر شفیعی کدکنی است که پیش‌فروش آن آغاز شده و توزیع آن نیز از هفده خرداد آغاز خواهد شد. این مجموعه دربردارنده پنج دفتر شعر با عنوان «زیر همین آسمان و روی همین خاک»، «هنگامه شکفتن و گفتن»، «از همیشه تا جاودان»، «شیپور اطلسی‌ها» و «در شب سردی که سرودی نداشت» است که پس از بیست و سه سال از آخرین دفتر شعر این ادیب روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد.

شفیعی کدکنی در مقدمه این کتاب نوشته: «نخستین شعر مجموعه «زمزمه‌ها» در کتاب «آیینه‌ای برای صداها» محصول 1337 است. همان که امروز در میان جوانان شهرت بسیار یافته است.

تمام آرزوهای منی،کاش،

یکی از آرزوهای تو باشم

و آخرین شعرهایی که درین مجموعه تاریخ دارند مربوط به همین چند سال اخیرند. بعضی از این شعرها محل سروده شدن‌شان در زیر شعر تعیین شده است؛ مثلا آکسفورد یا پرینستون یا لیدن یا توکیو. ولی بسیاری از آنها محل سروده شدن ندارند و احتمالا مربوط به همان سرزمین‌هاست. فضای شعر و اقلیم طبیعی و درخت‌ها و گل‌هایش گواه است بر این امر.»

انتشارات سخن هم‌اکنون (از دهم خرداد) به مدت محدودی این کتاب را در پایگاه اطلاع رسانی خود با بیست درصد تخفیف پیش فروش کرده و ارسال آن را از 17 خرداد آغاز خواهد کرد. قیمت پشت جلد این کتاب 85 هزار تومان است که در 418 صفحه منتشر شده است که روی پایگاه اطلاع رسانی نشر سخن با قیمت 68 هزار تومان به مخاطبان فروخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، شفیعی کدکنی در 18 مهر 1318 در قریه کدکن متولد شده است و دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی است. از این ادیب سال گذشته تصحیحی بر تذکره الاولیا عطار نیشابوری از سوی نشر سخن منتشر شد که نام او را مجدد بر سر زبان‌ها انداخت.

«هزاره دوم آهوی کوهی»، آخرین مجموعه شعر از شفیعی کدکنی بود که در سال 1376 منتشر شد و شامل پنج دفتر و دربرگیرنده سروده‌های وی پس از انقلاب است. همچنین در همان سال 1376 مجموعه هفت کتاب از سروده‌های استاد از اولین مجموعه کتاب «زمزمه‌ها» (1344) تا «بوی جوی مولیان» در یک جلد با عنوان «آیینه‌ای برای صداها» تجدید چاپ شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که محمدرضا شفیعی کدکنی دردهه نهم زندگی‌اش چه آثار از سروده‌هایش را به دست ناشر سپرده تا به دست مخاطبان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070640

وب گردی

وب گردی