روش های ساده برای استعلام خلافی موتور سیکلت

تا سال گذشته تنها راه استعلام خلافی موتور سیکلت، ارسال پیامک به سامانه راهور بود. اما به تازگی سامانه اینترنتی راهور فعال شده است که به راحتی می توانید به صورت آنلاین خلافی موتور سیکلت خود را استعلام کنید.

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، تا سال گذشته تنها راه استعلام خلافی موتور سیکلت، ارسال پیامک به سامانه راهور بود. اما به تازگی سامانه اینترنتی راهور فعال شده است که به راحتی می توانید به صورت آنلاین خلافی موتور سیکلت خود را استعلام کنید.برای استعلام خلافی موتورسیکلت نیاز به کد VIN دارید. کد 17 رقمی VIN به صورت عمودی در پشت کارت خودرو درج شده است. برای استعلام خلافی موتور کافیست کد VIN را به شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. به این ترتیب اطلاعات مربوط به جریمه موتورسیکلت برای شما پیامک می شود.

در صورتی که بعد از کد ۱۷ رقمی VIN ، * را بزنید و ارسال کنید، شناسه پرداخت و شناسه قبض هم برای شما ارسال خواهد شد.

برای استعلام خلافی موتور روش دیگری وجود دارد که مشابه با روش استعلام خلافی موتور با پیامک است. شما می توانید با شماره گیری #110* و وارد کردن کد ۱۷ رقمی VIN موتور سیکلت خود نیز، نسبت به استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت با VIN اقدام کنید که در نهایت خلافی شما با پیامک برای شما ارسال می شود.

استعلام و پرداخت آنلاین خلافی موتور سیکلت

در سایت rahvar120.ir باید به قسمت استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت مراجعه کنید. سپس با وارد کردن بارکد پستی 8 رقمی که در کارت موتور درج شده است، از خلافی خود استعلام بگیرید.

در استعلام آنلاین خلافی حتما به تاریخ به روزرسانی سایت توجه کنید چرا که اطلاعات سایت به صورت هفتگی به روزرسانی می شود. همچنین در صورت پرداخت آنلاین خلافی، اطلاعات مربوط به جرایم شما در سایت راهور با تاخیر 72 ساعته پاک می شود.

استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت در دفاتر پلیس+10

روش دیگر برای استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت مراجعه به دفاتر پلیس + 10 است. در این دفاتر با استفاده از کارت موتور سیکلت می توانید از وضعیت خلافی موتور خود مطلع شوید و در صورت داشتن خلافی آن را پرداخت کنید. البته ارایه این خدمت توسط دفاتر پلیس+10 هزینه دارد.

استعلام خلافی موتور سیکلت با تماس تلفنی

تماس با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ یکی دیگر از روشهای اطلاع از وضعیت خلافی موتور سیکلت است. پس از تماس با این سامانه و وصل شدن به اپراتور، با ارائه اطلاعات کارت موتور، اپراتور تعداد و مبلغ خلافی موتور را اطلاع رسانی می کند.

استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت با فرمون

استفاده از اپلیکیشن فرمون یک روش مطمئن، ساده و کاربردی است که تمام رانندگان وسایل نقلیه از جمله راکبان موتور سیکلت ها می توانند با نصب آن نسبت به استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت از خدمات بسیار آن بهره مند شوند. از جمله این امکانات پرداخت موردی خلافی، استعلام خودکار و دوره ای خلافی، مشاهده سوابق جریمه ها و پرداخت ها، استعلام بدون نیاز به واردنمودن مجدد اطلاعات کارت موتور و... است.

کدام روش بهتر است؟ استعلام خلافی آنلاین موتورسیکلت یا روش پیامکی؟

استعلام آنلاین رایگان و بدون هزینه است اما برای استعلام خلافی موتور از طریق پیامک بایستی مبلغ 350 تومان پرداخت کنید. همچنین استعلام خلافی از پلیس +10 دارای هزینه ای به مراتب بیشتر است.

در روش پیامکی امکان پرداخت خلافی موتور وجود ندارد و تنها می توانید استعلام بگیرید اما در روش استعلام آنلاین خلافی موتورسیکلت، امکان پرداخت وجود دارد. توصیه می کنیم برای استعلام و پرداخت خلافی موتور از فرمون کمک بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070649

وب گردی

وب گردی