برقراری روزانه 33 هزار تماس با پلیس 110

معاون عملیات فرماندهی پلیس تهران از برقراری ۳۳۰۰۰ تماس با سامانه ۱۱۰ خبر داد و گفت: در هر هفت ثانیه، یک عملیات فوریتی انجام می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار پرویز یعقوبی معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه مرکز فوریتهای پلیسی 110 پل ارتباطی میان شهروندان و پلیس است اظهار داشت: مهمترین فلسفه تشکیل پلیس 110 تحقق شعار پلیس پاسخگو ، مردم مداری و جامعه محوری است.

وی گفت: مرکز فوریتهای پلیسی 110 با هدف ایجاد ارتباط آسان ، سریع و مطمئن و در راستای کمک رسانی و ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و ... طراحی و راه اندازی شد و در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین سایت امدادرسانی کشور با 100 خط فعال است.

سردار یعقوبی به تعداد تماسها اشاره و بیان داشت: به‌طور متوسط روزانه در حدود 33000 تماس به این مرکز واصل می شود که از این تعداد به میزان 50 درصد عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: به بیان دقیق‌تر در هر 3 ثانیه یک تماس فوریتی به این مرکز واصل و در هر 7 ثانیه یک عملیات فوریتی پلیسی توسط پلیس 110 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صورت گرفته است. ضمناً تماس های مشاوره و راهنمایی (20%) و تماسهای غیر قابل رسیدگی (30%) بوده است.

سردار یعقوبی تصریح کرد:در 2 ماهه نخست سال 42% از کل تماس‌ها ثبت عملیاتی شده و به واحدهای عمل کننده 110 ابلاغ شد.

وی افزود: الباقی تماس‌ها نیز در قالب تماس‌های مشاوره و راهنمایی ، پرسیدن طرح زوج و فرد و ترافیک ، تماس های غیر فوریتی نظیر اختلاف خانوادگی ، عدم پرداخت نفقه و اخبار غیرقابل رسیدگی نظیر مزاحمت ، تک زنگ خوری بوده است.

معاون عملیات فرماندهی پلیس تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد و مسافرت در سطح شهر کل تماسهای واصله با مرکز 110 در بازه زمانی فوق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17% و تعداد تماسهای ثبت عملیاتی 28%کاهش داشته است.

این مقام انتظامی تشریح کرد: بیشترین میزان تماس واصل شده به این مرکز در حوزه جرائم عمومی (27%)، جرائم و تخلفات راهور (19%) ، نزاع و درگیری (17%)، سرقت (15%) ،تهدید و اکراه (3%) ، مواد مخدر ( 2%) و مابقی جرائم (17%) بوده است.

وی ادامه داد: در راستای ارزیابی واحدهای عمل کننده پلیس 110 و نحوه برخورد و رسیدگی به نیاز شهروندان براساس 44079 مورد تماس کنترلی صورت گرفته در بازه زمانی مذکور از طریق واحد بازخوردگیری مرکز110 درخصوص اخبار به ویژه جرائم مهمه نظیرنزاع و درگیری، سرقت و ... 90 درصد رضایتمندی و 10 درصد نارضایتی احصاء شده است .

این مقام ارشد پلیس تهران بیان داشت:در دو ماهه نخست سال تعداد 71620 تماس در خصوص مزاحمت های سد معبر (پارک در مقابل پل پارکینگ ، پارک در پیاده رو ، پارک دوبله در خیابان اصلی) ، به صدا در آمدن آژیر خودرو ، باز بودن درب خودرو ، پایین بودن شیشه و ... با این مرکز برقرار شد.همچنین با اطلاعات شهروندان دردوماهه گذشته 931 دستگاه خودرو و 93 دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

سردار یعقوبی خاطر نشان کرد: دردوماهه اول سال تعداد 2136 پیامک ازطریق شهروندان به سامانه پیامکی 110110( مخصوص افرادی که مشکل تکلم داشته،کم شنوا،افرادی که در شرایطی قرار دارند که قادر به صحبت نیستند) واصل شد که 702 پیام منجر به ماموریت پلیس شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070661

وب گردی

وب گردی