سوریه دخالت‌های خارجی در امور داخلی چین را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با تأیید تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ، دخالت‌های کشورهای غربی و آمریکا در ارتباط با تصویب این قانون را خلاف قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک منبع در وزارت خارجه سوریه امروز در واکنش به تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ گفت که دمشق از این قانون حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع سوری دخالت کشورهای غربی و آمریکا در مخالفت با تصویب این قانون را دخالت در امور داخلی چین دانست و گفت که هدف از تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ، حفظ امنیت و سرعت بخشیدن به روند توسعه در چین است.

پنجشنبه گذشته مجمع خلق چین قطعنامه امنیت ملی هنگ‌‌کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه‌ای در خصوص امنیت هنگ‌کنگ را برعهده خواهد داشت. مقامات آمریکایی مدعی هستند که تصویب این قانون در چین باعث محدودیت آزادی و خودمختاری هنگ‌کنگ خواهد شد.

دولت چین اما می‌گوید که هدف این لایحه مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ است. دولت هنگ‌کنگ روز پنج شنبه اعلام کرد هر تحریمی یک شمشیر دو لبه است که نه تنها به منافع هنگ‌کنگ بلکه به اقتصاد آمریکا نیز ضربه بزرگی وارد خواهد کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070668

وب گردی

وب گردی