مسکو خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران را «تجلی وحشی‌گری غیر موجه» دانست

وزارت امور خارجه روسیه با وحشی‌گری غیرموجه دانستن رفتار پلیس آمریکا با خبرنگاران گفت که استفاده گاز فلفل علیه خبرنگاران غیرقابل قبول است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مسکو اقدام پلیس شهر مینیاپولیس در استفاده از گاز اشک‌آور علیه خبرنگاران خبرگزاری «ریانووستی» را تجلیس وحشی‌گری غیرموجه توصیف کرده و استفاده از تسلیحات کنترل اغتشاشات توسط پلیس آمریکا علیه خبرنگاران را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ما نگران خشونت فزاینده پلیس و بازداشت‌های توجیه‌ناپذیر روزنامه‌نگاران در آمریکا هستیم که پس از قتل "جورج فلوید" اتفاق افتاده است. ما اقدام ماموران آمریکایی در استفاده از تسلیحات کنترل اغتشاشات، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه نمایندگان رسانه‌ها و پس از نشان دادن کارت‌های خبرنگاری را غیرقابل قبول می‌دانیم.»

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «به ویژه، ما شاهد استفاده متعمدانه از اسپری فلفل توسط افسران پلیس مینیاپولیس علیه "میخائیل تورگیف" خبرنگار ریانووستی بودیم این در حالی است که وی خود را به عنوان خبرنگار معرفی کرده بود.»

طبق گزارش نیویورک تایمز، کمیته گزارشگران آزادی مطبوعات تاکنون ۱۰ گزارش حمله و تهدید علیه خبرنگاران را در اعترضات روزهای اخیر آمریکا دریافت کرده است.

روز جمعه یک خبرنگار سیاه‌پوست «سی‌ان‌ان» همانطور که در حال پوشش خبری اعتراضات مینیاپولیس بود، مقابل دوربین بازداشت شد.

انتشار گزارش‌ها درباره حملات نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا به معترضان و خبرنگاران در حالی مطرح شده که اعتراضات سراسری به قتل نژادپرستانه جورج فلوید در این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070673

وب گردی

وب گردی