آیا خورشید از خواب بیدار شده است؟

خورشید نسبت به سال 2017 شعله‌ورتر شده است. دانشمندان اعلام کردند که احتمالا این ستاره وارد فاز جدیدی شده، حال آیا خورشید از خواب بیدار شده است؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان اعلام کردند که خورشید از اکتبر سال 2017 شعله های قوی‌تری از خورد خارج کرده است، فورانی که توسط محققان در رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید در حال مشاهده است.

شعله های خورشیدی انفجار پرتوهای ناشی از لکه های خورشیدی (تکه های موقت تیره و نسبتاً خنک در سطح خورشیدی) است که دارای میدان های مغناطیسی بسیار قوی هستند. دانشمندان شعله های آتش را به سه دستهC ، M و X طبقه بندی می کنند. هر کلاس 10 برابر قدرتمندتر از گروهی است که در زیر آن قرار دارد. شراره‌های M 10برابر از شعله های C قوی تر هستند؛ اما 10 برابر ضعیف تر از وقایع کلاس X هستند.

اکنون شاهد فوران کلاس M هستیم شاید این اتفاق انقدرها هم بزرگ نباشد(نسبت به X )؛ اما این طوفان می‌تواند نشانه این باشد که خورشید در حال طغیان است و تا مرحله فعال تر خود را ادامه خواهد داد.

مقامات ناسا گفتند این طغیان می تواند نشانه این باشد که خورشید در حال رفتن به مرحله فعال تر از چرخه فعالیت 11 ساله خود است. اگر اینگونه باشد، جدیدترین چرخه معروف به چرخه خورشیدی 24، ممکن است قبلاً به پایان رسیده باشد.

دانشمندان شروع چرخه‌های جدید خورشیدی به نام «solar minimum» را تخمین می زنند. مقامات ناسا اعلام کردند که مشاهدات خورشیدی و شمارش لکه های آفتاب حداقل شش ماه زمان لازم دارد تا از آن طریق زمان این اتفاق تخمین زده شود.

از آنجا که solar minimumحداقل با کمترین تعداد لکه‌های خورشید در یک چرخه تعریف شده، دانشمندان باید از قبل آن را بررسی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070704

وب گردی

وب گردی