ماجرای سخنرانی سیدحسن نصرالله از زبان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین رونمایی کتاب «سند انتخاب» به جایگاه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: سید حسن نصرالله سال‌ها قبل در اجلاسی سخنرانی کردند و اظهار داشتند از علمای اسلام دعوت کردم تا شخصیت رهبر معظم انقلاب را معرفی کنیم. او گفت رهبر معظم انقلاب در ایران ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ حجت السلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین رونمایی کتاب «سند انتخاب» گفت: شنیده‌ایم که ولایت فقیه از جانب ائمه هدی است که البته همینگونه است. مشروعیت الهی رهبری در نظام ایران امری قطعی است و تا این موضوع احراز نشود پایه سایر مسائل در نظام هم محکم نخواهد بود.

وی ادامه داد: با تحقیق و مطالعه در قرآن و سیره ائمه به این نتیجه رسیدم برای رهبری در عصر غیبت انتصاب از طریق امامت تاثیر دارد زیرا باید اینگونه باشد اما دیدیم در دوران امیرالمومنین تا مردم نخواستند هیچ اتفاقی نیفتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: چون مردم استقبال کردند حضرت علی(ع) قبول کردند و در خطبه‌هایشان فرمودند اگر این حضور نبود ریسمان شتر خلافت را بر روی کوهانس می‌انداختم.

مصباحی مقدم با تصریح بر اینکه در عصر غیبت همه علایم می‌گوید که ائمه مردم را به سوی فقیهی با شرایط گفته شده ارجاع می‌دهند، گفت: ائمه اشاره کردند که مردم به سوی فقیه بروند و باری بر روی دوش آن بگذارند. تکلیف اول بر روی دوش مردم است و آن ها باید قیام کنند. با مقیاس‌ها و میزان‌هاباید قیام به قسط کنند. بدون نقش مردم انتصاب الهی بر روی زمین می‌ماند. اگر فقیهی با قدرت بر مردم مسلط شود ولایتی نخواهد داشت. فقیهی ولایت خواهد داشت که با اقبال و رضایت مردم روی کار بیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: سید حسن نصرالله سال‌ها قبل در اجلاسی سخنرانی کردند و اظهار داشتند از علمای اسلام دعوت کردم تا شخصیت رهبر معظم انقلاب را معرفی کنیم. او گفت رهبر معظم انقلاب در ایران ناشناخته است.

مصباحی مقدم در ادامه تصریح کرد: سید حسن نصرالله به ویژگی‌‌ های بارزی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت «رهبر معظم انقلاب در مورد وسایلی چون امور نظامی صحبت می‌کنند بهترین نظرها را دارند همچنین این موضوع در مورد دیگر عرصه‌هایی چون زنان، فرهنگ و مسایل اجتماعی صدق می‌کند.»

وی اشاره کرد: نمی‌توان بین رهبر معظم انقلاب و دیگر رهبران و مقامات نخست دنیا دست به مقایسه زد، زیرا فاصله عمیقی بین مقام معظم رهبری و دیگر رهبران دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070713

وب گردی

وب گردی