روایت آیت‌الله شبستری از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب/ کسی شایسته‌تر از ایشان نداریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رونمایی کتاب «سند انتخاب» با اشاره به جلسه انتخاب رهبری گفت: اگر اشارات امام نبود باز هم خبرگان به فرد دیگری نمی‌رسیدند؛ از آیت الله خامنه‌ای کسی شایسته‌تر نداریم، اما توصیه‌های امام راه‌‌گشا شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین رونمایی کتاب «سند انتخاب» درباره ولایت فقیه گفت: ادله فراوانی برای این موضوع ارائه شده است. مرحوم نراقی و بزرگان دیگر در این خصوص کتب و نظراتی دارند. اگر دیگر فقها کتبی در این خصوص ندارند چون احتمال نمی‌دادند که روزی حکومت به دست فقها بیفتد.

وی تصریح کرد: حضرت ولی عصر (عج) توقیع شریفی برای رجوع به فقهایی دارند که دارای معیارهای مشخصی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از نهج البلاغه گفت: خلافتِ امر مهم‌ترین مسئله جامعه اسلامی است و سزاوارترین فرد به این مسئله کسی است که تواناترین فرد به این مسئله و داناترین مردم به احکام الهی باشد.

شبستری در ادامه با اشاره به جلسه خبرگان رهبری برای انتخاب رهبری در سال ۶۸ تصریح کرد: شب ۱۳ خرداد از دبیرخانه خبرگان خبر دادند که فردا جلسه‌ای تشکیل می‌شود و خبر دادند امام عروج کردند. نگرانی از آینده کشور وجود داشت و ناراحت بودم. جمله‌ای از امام درباره آیت‌الله خامنه‌ای به ذهنم آمد که امید را در دلم زنده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: چنین موضوعی را با دیگر افراد هم در میان گذاشتم و آن‌ها نیز تایید کردند تا اینکه به قرائت وصیت نامه در مجلس خبرگان رسیدیم که این کار توسط رهبر معظم انقلاب انجام شد و بعد از نماز جلسه‌ای تشکیل شد.

شبستری ادامه داد: اولین مسئله پذیرش استعفاء آیت‌الله منتظری بود که رسیدگی شد. بعد به وسیله شورایی بودن یا فردی بودن رهبری رسیدیم که هر دو در آن زمان طبق قانون مطرح شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: موافقان و مخالفان در این موضوع صحبت کردند و گفت‌وگوها در این موضوع بسیار طول کشید و یادداشتی به هیئت رییسه دادم تا وارد رهبری فردی شویم. اما از سوی آقای هاشمی گفتند بگذارید این مسئله شورایی مطرح شود بعد به این موضع می‌پردازیم. رأی گیری شد و افرادی مطرح شدند، من بلند شدم و با صدای بلند گفتم لطفاً مطلبی را که شما هم از امام شنیدید لطفاً نقل کنید چون این بحث‌های متفرقه زیاد فایده ندارد.

وی تصریح کرد: آقای هاشمی گفتند امام مطالبی را برای رهبری بعد خود گفتند و به سه مورد اشاره کردند که امام خمینی به رهبری آیت الله خامنه‌ای برای بعد از خود تاکید داشتند.

شبستری گفت: مورد اول بعد از عزل منتظری بود که امام به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کردند، در مورد دیگری هم حاج احمد آقا از امام نقل کردند که وقتی رهبری به کره شمالی رفته بودند امام این مراسم را دیده بودند و گفتند آقای خامنه‌ای شایستگی رهبری را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر چنانچه این اشارات امام نبود باز هم خبرگان به فرد دیگری نمی‌رسیدند، از آیت‌الله خامنه‌ای کسی شایسته‌تر نداریم، اما توصیه‌های امام راه‌‌گشا شد.

وی تصریح کرد: در دنیایی که دنیای استکبار بعد از امام به دنبال نابودی انقلاب بودند رهبر عالی قدری مثل آیت‌الله خامنه‌ای انتخاب شدند. رهبر معظمی که نه تنها در داخل مدیریت او را می‌بینیم بلکه دیگران در خارج هم به مدیریت عالی رهبر معظم انقلاب اعتراف کردند. حتی پوتین از رهبر معظم انقلاب تعبیر به مسیح کرد.

وی تصریح کرد: هیچ ضعفی از رهبر معظم انقلاب ندیدیم بلکه مدیریت با قدرت ایشان را احساس می‌کنیم و این موضوع در مسائل داخلی و خارجی صدق می‌کند. نفوذ کلام ایشان باعث شده تا امنیت و آرامش فراهم باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی واقعا حلال مشکلات کشور است و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اگر در مسائل بین المللی رعایت می‌شد پشیمانی‌هایی به بار نمی‌آمد.

وی در پایان درباره کتاب سند انتخاب گفت: این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر جامع‌تر و کامل تر است و تمام جزئیات جلسه خبرگان و مسائل قبل و بعد اتفاق را مطرح کرده است و سندیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070721

وب گردی

وب گردی