قصد رژیم صهیونیستی برای تخریب ۲۰۰ مرکز در قدس و واکنش رام‌الله

رام‌الله به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب ۲۰۰ مرکز تجاری و صنعتی در قدس اشغالی واکنش نشان داد و آن را در راستای پروژه استعماری تل‌آویو دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نهاد موسوم به کمیته برنامه‌ریزی و ساخت وساز رژیم صهیونیستی اعلام کرده، قصد دارد ۲۰۰ مرکز تجاری و صنعتی را در منطقه «واد الجوز» قدس اشغالی تخریب کند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وزارت خارجه فلسطین این تصمیم را محکوم کرد و گفت: این اقدام به معنای اشغالگری اسرائیل در تنها منطقه صنعتی ویژه فلسطینی‌هاست؛ منطقه‌ای که تاسیسات تجاری، رستوران‌ها و گاراژ‌های ویژه تعمیر خودرو در آن قرار دارد.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است، این تصمیم رژیم صهیونیستی در راستای پروژه استعماری یهودی رژیم صهیونیستی گرفته شده که تغییر هویت قدس را دنبال می‌کند.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، حکم‌های تخلیه صادر شده از سوی رژیم صهیونیستی و طرح این رژیم برای اشغال بخش‌های بیشتری در کرانه باختری از دره اردن کاملا با یکدیگر تطابق دارد؛ زیرا حکم‌های مذکور و دستور‌های تخریب و مصادره از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ کاملا در منطقه دره اردن متمرکز بوده است.

رژیم صهیونیستی صبح دیروز نیز چهار منزل در حال ساخت فلسطینی‌ها در شهر «الطیره» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به بهانه ساخت‌وسازی بدون مجور تخریب کرد.

نیرو‌های پلیس ابتدا این منازل را محاصره و به صاحبان آن‌ها اجازه وورد به منطقه را ندادند، سپس بلدوزر‌های این رژیم شروع به تخریب منازل کردند. اهالی این منطقه بیم آن دارند که با توجه به شرایط فعلی، رژیم صهیونیستی به سیاست تخریب منازل در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شدت دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070769

وب گردی

وب گردی