سعادتمند: از قرارداد کارگزار قبلی دیناری به استقلال نرسیده است

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت با انتقاد از کارگزار قبلی این باشگاه گفت: از این قرارداد دیناری به باشگاه نرسیده و هیچ عایدی نداشته‌ایم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، احمد سعادتمند درباره مسائل پیش روی باشگاه استقلال گفت: قول داده بودیم هواداران در جریان اتفاقات باشگاه باشد و با یکدیگر هم‌قسم شدیم مسائل را صادقانه عنوان کنیم. به همین خاطر بر خودم لازم دانستم موضوعی را عنوان کنم. باشگاه در همه زمینه‌ها به حمایت هواداران خود نیاز دارد و این حمایت در افتخارات و پیروزی‌ها موثر بوده است. باشگاه و هوادار، لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

«استقلال بزرگ با 40 میلیون هوادار و با برندی بزرگ، از معدود باشگاه‌هایی است که حتی در جهان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: ارزش ریالی برند استقلال بیش از هزار میلیارد تومان است و باشگاه در بدترین حالت باید سالانه 20 درصد نسبت به برند خود درآمد داشته باشد، یعنی سالی 200 میلیارد تومان. با کمترین تفکر اقتصادی می‌توانیم به درآمدزایی برسیم. چرا باشگاه باید اینقدر مشکلات ارزی و ریالی داشته باشد و نتواند از پس مشکلات خود بربیاید؟

سعادتمند با بیان اینکه با این هواداران و این برند، استقلال باید درآمدزا و بنگاهی اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: در تاریخ 28 خرداد سال 98 با شرکت «آریا برتر»، قراردادی تنظیم کردیم که از آن تاریخ تاکنون، از این شرکت عایدی نصیب باشگاه استقلال نشده است. باشگاهی که باید پول بازیکنان و مربیان را بدهد، برای هر مسابقه باید 130 میلیون تومان هزینه ورزشگاه آزادی را بدهد، باشگاهی که برای تمرینات، پرواز، هتل، بازی‌های خارج از کشور و سایر موارد باید هزینه پرداخت کند.

سعادتمند با ادامه گلایه از شرکت مذکور گفت: استقلال که در قراردادی، همه مالکیت معنوی و درآمدزایی خود را به یک شرکت واگذار می‌کند و در 11 ماه و اندی، ریالی درآمد برای باشگاه وجود نداشته، چرا باید با این شرکت ادامه دهد؟ انتظارم این است که از این برند و هوادار، به درآمدزایی برسیم تا مشکلات خود را برطرف کنیم. با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و مدیران ارشد، دفتر حقوقی و اداره کل حقوقی املاک این وزارتخانه، تفاهمنامه همکاری با کارگزار دیگری بستیم. برای اینکه باشگاه لایق درآمد باشد، درآمدهای خود را به حساب رسمی خودش واریز کند و با نظارت عالیه دستگاه‌های نظارتی و مقررات مالی و معاملاتی کار کند.

وی با اشاره به مذاکرات باشگاه استقلال با شرکت‌های مختلف عنوان کرد: به راحتی این مالکیت معنوی را به شرکتی واگذار نکردیم که یک سال عایدی نداشته باشد. پس از نشست‌های فراوان و با نظر اداره کل حقوقی املاک وزارت ورزش، با شرکت «جهان فولاد متین» به عنوان تفاهمنامه و پیش‌نویس اولیه قرارداد قرارداد بستیم. این شرکت قبل از رسمی شدن قرارداد، مبالغ جالب توجهی نه در قالب قرض‌الحسنه، بلکه در قالب درآمد به ما کمک کرد؛ حتی قبل از عقد قرارداد با سایر اسپانسرها که عایدی برای کارگزار داشته باشد، منابع مالی تزریق کرده که توانستیم اقدامات خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال، پرداختی به بازیکنان و مربیان و بازگشت بازیکنان خارجی را حاصل این همکاری دانست و اظهار داشت: کارگزار این پرداخت‌ها را در کمتر از 20 روز انجام داد. چرا باید جلوی این کارگزار را بگیریم؟ به عنوان نماینده باشگاه استقلال می‌گویم چرا شرکت آریا برتر در قالب دادخواست یا اظهارنامه، جلوی کمک شرکت فولاد متین را می‌گیرد که اجازه ندهد به استقلال مساعدت شود و باشگاه از پس هزینه‌های خود بربیاید؟ مگر آریا برتر سال گذشته چقدر به باشگاه کمک کرد؟ در قرارداد با این شرکت، دیناری به استقلال نرسیده است.

سعادتمند افزود: در تاریخ 12 بهمن 98، الحاقیه‌ای در قالب قرارداد قرض‌الحسنه تضمین و قرار شد مبلغ 9 میلیارد و 674 میلیون تومان در یک ماه به استقلال پرداخت شود. در ادامه قرار شد که به‌صورت روزانه، استقلال مبلغ 40 میلیون تومان خسارت پرداخت کند. کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟ باید بدانیم استقلال باشگاهی بزرگ است و نمی‌توانیم با آن معامله کنیم. نمی‌توانیم از رانت استقلال برای خودمان استفاده کنیم، مگر رانت یا امتیازی در چارچوب قرارداد و نیز نظام جمهوری اسلامی ایران. اگر درآمدی هست، باید برای استقلال باشد.

وی گفت: چرا نمی‌گذارید برای استقلال درآمدزایی کنیم و چرا سرعت ما را می‌گیرید؟ چرا نمی‌گذارید پرداخت بعدی به بازیکنان انجام شود و می‌خواستید دیاباته به ایران برنگردد؟ ما شجاعانه از حق باشگاه استقلال دفاع می‌کنیم. دستگاه‌های نظارتی این مسائل را رصد می‌کند و ما همه موارد را گزارش می‌دهیم. خواهش می‌کنم دوستان اجازه دهند استقلال نفس بکشد، به روزهای خوب خود برگردد و بزرگی کند. باشگاه می‌تواند منبع درآمدی اعتباری فوق‌العاده‌ای شود. چرا جلوی این کار را می‌گیرید؟ باید حقیقت را بگوییم و این حقیقت می‌تواند به استقلال کمک کند.

کد خبر: 1070772

وب گردی

وب گردی