دستگیری قاچاقچی اشیاء عتقیه

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت، از دستگیری قاچاقچی اشیاء عتقیه و کشف تعدادی اشیاء تاریخی عتیقه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ دلاور القاصی مهر، گفت: روز گذشته واحد گشت انتظامی یگان امداد تهران بزرگ هنگام انجام ماموریت در حوالی اتوبان آزادگان به یک دستگاه خودروی سواری سمند مظنون می شوند و دستور توقف خودرو را اعلام می کنند.

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت، توضیح داد: راننده خودروی سواری سمند به محض مشاهده گشت انتظامی یگان امداد از محل متواری و عملیات تعقیب و گریز خودرو آغاز می شود و ماموران یگان موفق شدند پس از دقایقی تعقیب و گریز خودروی متواری را متوقف و راننده آن را به هویت سعید دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران برای بررسی موضوع خودروی متهم را مورد بررسی قرار دادند، افزود:‌ در بازرسی از داخل خودرو، تعدادی اشیاء تاریخی شامل تبر، کوزه و بشقاب، دستبند و انگشتر، شی فلزی، قمقمه، سکه کشف کردند.

وی به کشف یک دستگاه چاپ کارت عابر بانک، مهر بانک رفاه و یک قبضه اسلحه پلاستیکی و یک قبضه سلاح سرد از داخل خودرو علاوه بر اشیاء قیمتی اشاره کرد و افزود: برابر نظر کارشناسان اقلام کشف شده به علت قدمت تاریخی قابل ارزش گذاری مادی نبوده و این اشیاء زبان گویای گذشتگان و سند ملی تاریخی محسوب می شوند.

فرمانده یگان امداد با بیان اینکه متهم به همراه اموال کشف برای کشف جزئیات پرونده و تعیین دوره تاریخی اشیاء عتیقه در اختیار مرجع صالح قرار گرفت، افزود: نیروی انتظامی با هر گونه قاچاق اشیاء عتیقه که ضربه سنگینی به فرهنگ کشور وارد می کند به شدت برخورد کرده و از شهروندان انتظار می رود به محض دریافت اینگونه اخبار موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070779

وب گردی

وب گردی