تغییرات در پرسپولیس؛ احتمال حضور رفقای یحیی و برانکو

وزیر ورزش که چند ماه است قصد دارد هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را تکمیل کند، حضور سه عضو جدید را مد نظر قرار داده که دوستان نزدیک گل‌محمدی و برانکو هم بین آنها هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از مهر، باشگاه پرسپولیس طی یک سال گذشته با فراز و فرودهای زیادی در بخش مدیریت خود روبرو شد. حمیدرضا گرشاسبی با قانون منع حضور بازنشستگان کشوری از مدیرعاملی سرخپوشان کنار گذاشته شد تا ایرج عرب پس از چند ماه سرپرستی با تغییرات بوجودآمده در هیات مدیره به عنوان مدیرعامل باشگاه فعالیت خود را آغاز کند.

جدایی برانکو ایوانکوویچ در زمان مدیرعاملی عرب باعث فشار حداکثری هواداران نسبت به عملکرد وی شد تا او نیز پس از چند ماه حضور در این تیم، صندلی مدیرعاملی پرسپولیس را رها کند. پس از کناره‌گیری عرب، محمدحسن انصاریفرد جای او را در حالی گرفت که عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نبود.

اتفاقی که تنش های فراوانی را برای چارت مدیریتی باشگاه پرسپولیس ایجاد کرد و در نهایت انصاریفرد نیز حاضر به ماندن به عنوان مدیرعامل نشد تا مهدی رسول پناه که ریاست هیات مدیره را بر عهده داشت امور باشگاه را برعهده بگیرد.

چند ماه پیش از رفتن انصاریفرد، ایرج عرب که همچنان عضو هیات مدیره بود به دلیل اختلاف نظر با وی تصمیم به استعفا گرفت اما این پایان جدایی مردان هیات مدیره نبود. مهدی محمد نبی نیز برای رفتن به فدراسیون فوتبال و نشستن روی صندلی دبیرکلی، تصمیم به جدایی از مجموعه باشگاه پرسپولیس گرفت تا رسول پناه تنها در کنار مهرداد هاشمی و علی رغبتی جلسات را برگزار کنند.

نشست هایی که منجر به تمدید قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزاری سرخ ها شد. هر چند این تمدید زمینه های شکاف بیشتر بین اعضای هیات مدیره را فراهم کرد و مهرداد هاشمی کمتر در نشست ها حضور داشت اما در آخرین جلسه خود را به اعضای هیات مدیره رساند!

تغییرات اساسی در راه است!

وزارت ورزش و جوانان قصد دارد اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را در راستای خصوصی سازی سرخ ها برای ورود به بازار بورس معرفی کند. با این حال قرارداد جاری پرسپولیس با کارگزاری سرخ‌ها که وظیفه درآمدزایی از برند این باشگاه را دارد سبب شده تا مسعود سلطانی فر ترجیح به ماندن مهدی رسول پناه رئیس فعلی هیات مدیره بدهد تا بتواند امور مربوط به این قرارداد پر از شرط و بند را اداره کرده و مانع از بروز بحران جدید شود.

علی رغبتی نیز به عنوان مدیر همیشه معتمد وزیر ورزش در مجموعه سرخ ها خواهد ماند اما احتمالاً دیگر خبری از ادامه حضور مهرداد هاشمی نخواهد بود. وزارت ورزش تصمیم به اضافه کردن سه عضو جدید به هیات مدیره پرسپولیس دارد تا بتواند آرامش را پس از مدتها به مجموعه مدیریتی این باشگاه بازگرداند.

بازگشت رفقای یحیی و برانکو به هیات مدیره پرسپولیس

سلطانی فر همچون گذشته قصدی برای ورود مدیران جوان به باشگاه های استقلال و پرسپولیس ندارد. وزیر ورزش بار دیگر سراغ باتجربه ها رفته است. یکی از گزینه هایی که از وی به عنوان عضو مد نظر وزیر ورزش نام برده می شود، محمد علیپور رئیس اسبق تربیت بدنی شرکت نفت است که سابقه حضور در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در دوران مدیریتی عابدینی و محلوجی را نیز داشته است. اهمیت حضور علیپور در پرسپولیس آنجایی مهم‌تر می شود که یحیی گل محمدی سرمربی فعلی پرسپولیس در دوران مدیریت او در باشگاه نفت تهران، مربیگری آن تیم را بر عهده داشت.

از سوی دیگر محمدحسین نژادفلاح نیز بار دیگر به هیات مدیره پرسپولیس نزدیک شده است تا شاید بتواند کاری برای حل محکومیت سرخ ها در پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ کند.

سرمربی موفق کروات سرخ ها در بهار سال ۹۴ با محمدحسین نژادفلاح به پرسپولیس آمد. نژادفلاح که عضو وقت مجلس شورای اسلامی بود، در ترکیه قرارداد یک و نیم ساله را با برانکو امضا کرد تا کار پروفسور و پرسپولیس آغاز شود. برانکو ۱۹ فروردین به ایران آمد تا نژادفلاح نیز سالها با موفقیت های برانکو در پرسپولیس به خود ببالد و خود را عامل حضور این مربی معرفی کند.

عضو اقتصادی برای پیشبرد خصوصی سازی

سلطانی فر تصمیم دارد عضو اقتصادی جدیدی را وارد چرخه مدیران فوتبال باشگاهی کند. او برای اینکه روند خصوصی سازی پرسپولیس را سرعت ببخشد قصد استفاده از یک کارشناس ویژه اقتصادی را دارد تا بتواند امور مالی و حقوقی باشگاه را در راستای ورود به بورس سرو سامان ببخشد.

رسول پناه در آستانه مدیرعاملی پرسپولیس

سرپرست فعلی پرسپولیس به دلیل تسلط بر قراردادهای باشگاه، بیشترین شانس را برای نشستن روی صندلی مدیرعاملی سرخ ها دارد تا با کمترین اختلاف نظر با اعضای هیات مدیره، کار خود را زیر نظر وزیر ورزش پیش ببرد.

کد خبر: 1070787

وب گردی

وب گردی