بغداد ساز و کار اخراج نیرو‌های بیگانه را در مذاکره با آمریکا قرار می‌دهد

عضو پارلمان عراق خبر داد در مذاکراتی که قرار است بغداد با واشنگتن داشته باشد ساز و کار اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق قرار داده خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «فاضل جابر» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق تاکید کرد مذاکراتی که قرار است تا دو هفته دیگر میان آمریکا و دولت عراق برگزار شود به حضور نظامی آمریکا در عراق پایان خواهد داد.

جابر در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصمیم اخیر پارلمان در اخراج نیرو‌های خارجی از عراق برای دولت مصطفی الکاظمی الزام آور خواند و گفت: «اخراج نیرو‌های خارجی یک تصمیم نهایی است که بازگشت از آن اصلا ممکن نیست».

وی افزود: «مذاکراتی که در نیمه ژوئن میان واشنگتن و بغداد برگزار می‌شود حضور نظامی آمریکا در عراق را یکسره خواهد کرد و دولت گفتگو‌هایی برای ایجاد ساز و کار اخراج نیرو‌های خارجی از عراق انجام خواهد داد».

«محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح پیش از این درباره اقدام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اعمال فشار بر شخصیت‌ها و طرف‌های سیاسی در عراق برای یکسره کردن قضیه ابقای نیرو‌های آمریکایی در داخل عراق تا قبل از مذاکرات ژوئن میان بغداد و واشنگتن هشدار داده بود.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در تجاوز نظامی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیرو‌های خارجی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070794

وب گردی

وب گردی