ادعای ابرقدرتی آمریکا با حضور ⁧‫نفتکش‌های ایرانی‬⁩ در کارائیب باطل شد

شمخانی با بیان اینکه ادعای ابرقدرتی آمریکا با حضور نفتکش‌های ایرانی در کارائیب باطل و دروغ بزرگ دموکراسی با فرار ترامپ از ترس مردم آمریکا افشا شد، گفت: نشانه‌های افول شیطان بزرگ، بیش از پیش نمایان شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی شمخانی دییر شورای عالی امنیت ملی ایران امشب (دوشنبه) در توئیتی درباره اعتراضات کنونی در آمریکا به دنبال کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست به خاطر برخورد خشونت‌آمیز پلیس و ارسال پنج نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا علیرغم واکنش‌ها و تهدیدات آمریکا نوشت: «ادعای ابرقدرتی آمریکا و تهدید به جنگ افروزی، ترور و تحریم با حضور ⁧‫نفتکش‌های ایرانی‬⁩ در کارائیب باطل شد. دروغ بزرگ دموکراسی و آزادی با فرار ترامپ به زیر زمین کاخ سیاهش از ترس مردم آمریکا افشا شد.»

وی با برشمردن این موارد عنوان کرد: «نشانه‌های افول شیطان بزرگ، بیش از پیش نمایان شده است.»

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر شنبه دهم خرداد ماه نیز در توئیتی با اشاره به اعتراضات اخیر در آمریکا نوشته بود: «رجزخوانی‌های توخالی تیم ⁧‫ترامپ‬⁩ در حالی است که ⁧‫افول آمریکا‬⁩ سرعت گرفته است. شکست‌های پیاپی از ⁧‫محور مقاومت‬⁩ و درگیری‌های رو به تزاید با جامعه بین‌الملل در خارج و اقتصاد ناتوان و بیکاری، نظام بهداشتی فاجعه‌بار، تحدید رسانه‌ها و بحران‌های عمیق اجتماعی و امنیتی در داخل شواهدی غیرقابل انکار است.»

به گزارش فارس، از روز چهارشنبه و با اوج‌گیری اعتراضات به قتل یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، تاکنون ۱۴۰ شهر این کشور شاهد اعتراضات ضدنژادپرستی بوده و در حداقل ۲۱ منطقه حکومت نظامی اعلام و «گارد ملی» در آن‌ها مستقر شده است.

گفتنی است پنجمین و آخرین نفتکش حامل سوخت و تجهیزات ایران امروز (دوشنبه) وارد بندر ونزوئلا شد تا محموله خود را تحویل دهد. این نفتکش که «کلاول» نام دارد روز گذشته وارد آب‌های ونزوئلا شده بود. سه روز پیش هم نفتکش «فاکسون» محموله خود را تخلیه کرد و سه نفتکش قبلی ایران با نام‌های «فورچون»، «فارست» و «پتونیا» نیز پیش از این محموله‌های سوخت خود را به ونزوئلا تحویل داده بودند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران درباره ارسال محموله‌های دیگر به ونزوئلا عنوان کرد: اگر دولت ونزوئلا از ایران تقاضا کند که محموله‌های جدیدی از ما بخرند با تمهیداتی که اندیشیده شده و خواهیم اندیشید محموله‌های جدید را به آن کشور و کشور‌هایی که نیازمند مواد اولیه و انرژی ما باشند، ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070798

وب گردی

وب گردی