احتمال لغو میزبانی‌ها وجود دارد/در هیأت رئیسه، آیین‌نامه را تصویب می‌کنیم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: به دلیل مشخص نبودن شرایط پرواز‌ها احتمال لغو برخی از میزبانی‌ها وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمدرضا داورزنی درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی ایگور کولاکوویچ اظهار داشت: روز گذشته آخرین مکاتبات انجام و نماینده کولاکوویچ برای پرداخت بدهی معرفی شد، تسویه حساب انجام و تمام شده است.

رئیس فدراسیون والیبال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نیز گفت: جلسه هیات رئیسه فردا (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد و گزارش هم‌اندیشی در جلسه مطرح خواهد شد. شاخص تعیین شده برای انتخاب سرمربی که بتواند به والیبال ایران در المپیک توکیو کمک کند که تیم ملی با آمادگی کامل راهی مسابقات شود هنوز فرضیه قطعی نیست. حتی فرضیه حضور ولاسکو.

وی در گفتگو با رادیو ایران ادامه داد: با توجه به اتفاقات رخ داده و اینکه به شرایط عادی باز نگشته‌ایم برگزاری مسابقه‌ای مشخص نیست و اگر تا پایان خرداد وضعیت پرواز‌ها عادی نشود میزبانی‌ها کنسل می‌شود. در جلسه هیات رئیسه درباره این موضوع بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که چرا آیین نامه سازمان لیگ بدون تصویب هیات رئیسه ارائه شد، گفت: آیین نامه مسابقات هر سال در شورای لیگ و سپس در مجمع بررسی می‌شود. تعییراتی در برخی بند‌ها به وجود آمده است و برخی نواقص را برطرف کردیم. در واقع سازمان لیگ به کمیته رویداد‌ها و مسابقات تبدیل شده است که در فدراسیون جهانی نیز به همین ترتیب است و ما نیز معادل‌سازی کردیم.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: از این پس تمام مسابقات در تمام رده‌ها تحت پوشش کمیته مسابقات و رویداد‌ها بررسی می‌شود. فردا در جلسه هیات رئیسه آیین نامه را ارائه می‌دهیم که مراحل قانونی نیز طی شود.

وی در پاسخ به این سوال پس هنوز آیین نامه تصویب نشده است، گفت: برای رعایت قوانین فردا هیات رئیسه آیین نامه را ارائه می‌کنیم تا تایید شود.

رئیس فدراسیون والیبال درباره عدم اجازه به برخی از تیم در مسابقات لیگ برتر به دلیل بدهی گفت: برخی از تیم‌ها سابقه خوش حسابی دارند و هر سال تسویه حساب می‌کنند، اما برخی از تیم‌ها با وعده و قول در مسابقات حاضر می‌شوند و به همه نیز از جمله استان (هتل‌ها و رستوران‌ها و…) بدهی دارند. ادامه حضور این تیم‌ها در مسابقات به صلاح والیبال کشور و استان نیست. تیمی در سوپر اجازه فعالیت خواهد داشت که شرایط لازم را داشته باشد.

داورزنی در ادامه درباره حضور تیم هراز به جای کاله آمل در مسابقات لیگ برتر نیز گفت: تیم‌هایی که قصد خروج از لیگ برتر را دارند می‌توانند امتیاز خود را به نهاد حقیقی و حقوقی واگذار کنند. کاله تصمیم به کناره‌گیری گرفت و اعلام کرد سال ۱۴۰۰ باز خواهد گشت. جلساتی برگزار کردیم و در نهایت، چون مازندران یکی از قطب‌های والیبال کشور است و بازیکنان ملی‌پوش داشته و دارد قرار شد مازندارن سهیمه را از دست ندهد و هراز جایگزین شد تا از ظرفیت استان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها اگر در تاریخ اعلام شده نتوانند امتیاز خود را واگذار و بفروشند فدراسیون برای جایگزینی تصمیم خواهد گرفت؛ البته اگر تیمی بدهی داشته باشد تیم جایگزین باید تمام بدهی را پرداخت کند، تا تسویه حساب انجام نشود امتیاز واگذار نمی‌شود. کاله از تیم‌های خوش حساب بوده است و بدهی موجود به دلیل تعطیلی مسابقات بود و مشکلی برای تسویه حساب وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070799

وب گردی

وب گردی