تقدیر سازمان بسیج دانش‌آموزی برای پایان دادن به مدارس خشتی و گلی در سیستان و بلوچستان

سازمان بسیج دانش‌آموزی از خیرین مدرسه ساز، گروه‌های جهادی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در پایان دادن به مدارس خشتی و گلی در سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی، این سازمان از خیرین مدرسه ساز، گروه‌های جهادی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در پایان دادن به مدارس خشتی و گلی در سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.

در این نامه خطاب به رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آمده است: کار نیک و کمک به افراد بی بضاعت موهبتی است که پرودگار عالم هرکسی را لایق آن نمیداند و فقط به کسانی هدیه می کند که روح بلند، مناعت طبع و دستانی گشاده دارند. بی شک پیشی گرفتن در کار خیر و ربودن گوى سبقت در انجام وظایف از دیگران یک نوع نشان شایستگى و صفاى روح و روشنى عقل و خرد است که صاحبان عقل و خرد با بصیرت و واقع نگرى در کارهاى خیراز یکدیگر پیش دستی می نمایند.

در‌ ادامه این نامه آمده است: خداوند در قرآن حکیمش عجله در کارهای خیر را از اوصاف صالحان برمی شمارد و بیانگر این نکته لطیف است که اشخاص نیکوکار که کار خیر جزو ذات پاکشان است، به صفت برتر انسانی که یکی از آن شتاب ورزی و سبقت در کارهای خیر است دست یافته اند.در حقیقت هدف از نزول کتاب های آسمانی و آموزه های وحیانی و بعثت پیامبران، ایجاد جامعه برتر انسانی یا مدینه فاضله است.خیرین واقعی با اهتمام به مسئله قسط و عدالت جامع در جوامع بشری، این مسئله را به خوبی درک کرده اند وزمینه ساز ایجاد قسط و عدالت و کمک به جامعه سازی می باشند.

در بخش پایانی این نامه تاکید شده است: در این راستا میثاق نامه خدمت ماندگار به منظور حذف مدارس خشتی و گلی در کشورعزیزمان ایران و در پی آن تحقق عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی وبرآورده ساختن انتظارات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» با اهمیت دادن به پیشرفت و توسعه میهن عزیزمان در تربیت نیروی انسانی خلاق، متعهد و متخصص، الگوی مثال‌زدنی در سطح جهان بوده که نظیرآن در سراسر گیتی وجود ندارد؛ چراکه با این کار شأن دانش‌آموزان گرامی حفظ شده و به جایگاه اصلی خودشان دست پیدا می کنند و در نتیجه زمینه اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش فراهم خواهد آمد. عزم راسخ و درک عمیق و اهتمام جدی و مسئولانه خیرین مدرسه ساز و تمامی گروه های جهادی دخیل در این امر با حمایت سازمان نوسازی مدارس در پایان دادن به مدارس خشتی و گِلی استان سیستان و بلوچستان و فراهم نمودن بستر های موفقیت برای رهپویان علم و معرفت و توجه ویژه به جایگاه بزرگ دانایی و سعی در کاهش آلام دردمندان وکودکان بی بضاعت را از صمیم قلب پاس می داریم. باشد که خداوند شما را به خاطر درک عمیق تان نسبت به توسعه دانش و تولید اندیشه فرزندان پر استعداد این مرز و بوم در نیل به افق های روشن، درتمامی مراحل زندگی تان در ظل توجهات خاصه خود محفوظ دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070813

وب گردی

وب گردی