احتمال اجرای آزمایشی طرح ترافیک از 17 خرداد

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به افزایش روند ابتلا به کرونا به نظر می‌رسد اجرای طرح ترافیک از شنبه آزمایشی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درباره سرانجام اجرای طرح ترافیک شهر گفت: من تا کنون برای اجرای این طرح ورود نکرده‌ام تنها سوال پرسیده‌ام که سرانجام اجرای طرح به کجا رسید که گفته شده است گویا رئیس‌جمهور به این مسأله ورود یافته‌ است.

وی در مورد برگزاری جلسات هم‌اندیشی گفت: به دلایل شرایط کرونایی فعلا جلسات هم‌اندیشی بین اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد تراکم مسافران در مترو و اتوبوس گفت: از سوی وزارت بهداشت و شخص وزیر در اجرای محدودیت‌های ترافیکی حساسیت‌هایی ایجاد شده است آمارهای روزهای گذشته نیز نشان می‌دهد روند ابتلا افزایش یافته بنابر این به نظر می‌رسد اجرای محدودیت‌های ترافیکی از شنبه آزمایشی باشد.

هاشمی گفت: وزیر بهداشت اعلام کرده اگر فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی رعایت نشود، مجدداً لغو طرح ترافیکی را دنبال خواهد کرد. البته ما از مردم درخواست داریم موضوع استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی در مورد کمک‌های دولتی به شهرداری جهت اقدامات ضدکرونا گفت: نامه‌ای به امضای مشترک من و حناچی به دولت ارسال شده است و از آنها خواسته‌ایم مبالغی را در اختیار شهرداری تهران قرار دهند اما تا کنون این موضوع محقق نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته به ما اعلام کرده‌اند که این کمک‌ها به صورت وام در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که به علت کرونا نباید تعدیل نیرو کنند و از آنجای که شهرداری تهران فعالیت‌‌های زیادی دارد ولی درآمدهایش کاهش یافته است از حناچی درخواست داریم که دریافت کمک دولت را پیگیری کند.

وی گفت: از مبلغ 75 هزار میلیاردی که در اختیار دولت قرار گرفته است حدود 3 تا 4 میلیارد تومان آن احتمالا سهم شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070825

وب گردی

وب گردی