سعیدی: همه چیز برای برگزاری لیگ برتر، نسبتاً خوب پیش می‌رود

سخنگوی وزارت بهداشت اعتقاد دارد همه چیز برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال، نسبتاً خوب پیش می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درباره شرایط فعلی مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: وضعیت نسبت به چیزی که ابتدا اعلام شد، بهتر است. نمی‌توانم آمار دقیقی بدهم، اما حدود پنج درصد از تست کرونای اعضای تیم‌ها، مثبت بوده که از لحاظ پزشکی معقول است.

وی درباره گلایه وزیر بهداشت از برگزاری برخی لیگ‌های ورزشی گفت: اظهار نظر او را خواندم و نمی‌دانم چه مسئله‌ای در میان بوده است. همه دستورالعمل‌ها و بازگشایی‌ها با همکاری معاونت وزارت بهداشت یعنی دکتر حریرچی تهیه شده و اگر هر دستورالعمل به ستاد مبارزه با کرونا نرسد، قابلیت اجرا ندارد. همه تصمیمات ما با هماهنگی این ستاد است که ریاست آن را رئیس‌جمهور بر عهده دارد.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی که با برنامه «تهران ورزشی» صحبت می‌کرد، درخصوص حضور ماموران این فدراسیون در تمرینات تیم‌ها بیان کرد: پروتکل جامعی بر اساس استاندارد جهانی تعیین کردیم که باید اجرا شود. حدود 100 افسر آموزش دیده‌اند تا بر تیم‌ها نظارت کنند. همه افسران به تمرینات تیم‌های لیگ‌های برتر و دسته اول اعزام می‌شوند و باشگاه‌ها همکاری خوبی دارند. نتایج خیلی خوب است.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که آیا همه چیز برای برگزاری لیگ خوب پیش می‌رود یا خیر، تصریح کرد: به نسبت آنچه که انتظار داشتیم بله. باشگاه‌ها در فوتبال خوبی دارند. با ادامه این روند امکان بازگشایی هست، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. ورزش تابع جامعه است و اگر خطر کرونا بالا باشد، شاید تجدیدنظر کنیم. در شرایط فعلی و با اجرای دستورالعمل‌ها، شاهد آغاز مجدد لیگ هستیم.

کد خبر: 1070838

وب گردی

وب گردی