مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در واحد خرم آباد برگزار شد

در آستانه 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مراسمی با حضور مسئولین واحد خرم آباد در کنار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی برگزارشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خرم آباد، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام ثابت کرد با دست خالی می توان در مقابل ظلم و جور و استبداد ایستاد و با توکل و ایمان به خدای بزرگ پیروز شد.

بهاروند در ادامه افزود: امام (ره) در شرایطی مقابل رژیم ستمشاهی ایستاد که این رژیم با ایجاد فضای خفقان و فشار هر گونه صدای مخالفی را به شدت سرکوب می کرد اما امام با همه فشارها و مشکلاتی که برای ایشان ایجاد کردند از هدف و مقصودی که بدنبال آن بود کوتاه نیامد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: امروزه شاهدیم در اقصی نقاط جهان ندای حق طلبی و مبارزه با جور و ستم و استبداد به گوش می رسد و حتی در خود آمریکا مردم با برپایی راهپیمایی های گسترده پایه های کاخ سفید را به لرزه درآورده اند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مومنی منش معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز با تسلیت سالروز ارتحال امام (ره) گفت: 15خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم دلیر ایران بر علیه رژیم شاه بود که در ادامه منجر به پیروز ی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 57 گردید.

مومنی منش در ادامه گفت: مهمترین ویژگی شخصیتی امام خمینی (ره) جامعیت ایشان است که نظیر آن در غیر ائمه معصومین (ع) کمتر دیده شده است.

معاون فرهنگی نهاد رهبری شخصیت فقهی امام خمینی (ره) را شخصیتی کم نظیر بر شمرد و گفت: فقه امام، فقهی بسیار پویا و کارآمد بود و برای همه مسائل روز جامعه پاسخی شایسته و جامع داشت.

مومنی منش سپس به بررسی شاخصهای خط امام پرداخت و گفت: از مهمترین شاخصه های خط امام توکل، تواضع، شجاعت بی نظیر، ساده زیستی، قاطعیت و سازش ناپذیری در مقابل قدرت های بزرگ و دشمن شناسی و احیاء ارزش های اسلامی است.

حجت الاسلام مومنی منش در ادامه گفت: به فضل الهی در حال حاضر نیز به گواه دوست و دشمن همان شاخص ها و منش های امام خمینی (ره) در وجود مقام معظم رهبری ساری و جاری است.

در پایان این مراسم با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی،جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت ادای احترام شد.

کد خبر: 1070848

وب گردی

وب گردی