برداشت 3۱۰ کیلوگرم گل محمدی از اولین مزرعه تحقیقاتی گل واحد دهاقان

برداشت محصول گل‌محمدی از اولین مزرعه تحقیقاتی این واحد دانشگاهی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از واحد دهاقان، عطر گل‌های محمدی در هوای واحد دهاقان پیچید و برداشت محصول مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان پایان پذیرفت.

از مزرعه ۲ جریبی واحد دهاقان و هزار بوته گل، مقدار ۳۱۰ کیلوگرم گل محمدی، برداشت شد. از گل های برداشت‌شده، مقدار ۴۰۰ لیتر گلاب خالص و با کیفیت عالی به دست آمد.

گفتنی است در سال‌های آتی با بالا رفتن عمر بوته ها، مقدار گل و گلاب به دست آمده از این مزرعه کشت شده به روش قطره‌ای، چشمگیرتر و زیادتر از مقدار محصول فعلی خواهد بود. در برنامه چشم انداز آتی، واحد در نظر دارد در سال بعد با خرید دستگاه گلاب‌گیری، جشنواره استحصال گلاب را برگزار نماید.

لازم به ذکر است که در طب سنتی ایران از گل محمدی و گلاب آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر سرفه‌های مزمن، درمان دردهای شکمی، مشکلات گوارشی، برطرف کردن التهاب و حساسیت در بدن و... استفاده می‌شود.

گل محمدی به کم‌آبی، بسیار مقاوم است و در خاک‌های با بافت متوسط، سنگین، سنگلاخی و سنگریزه‌دار به راحتی می‌روید. مصرف گلاب این نوع گل در ایران و کشورهای همسایه رایج است و در کشورهای غربی از اسانس گل محمدی در صنعت عطرسازی، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی و تهیه کیک و شیرینی‌جات و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1070869

وب گردی

وب گردی