3 دفتر جدید تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای دانشگاه آزاد افتتاح می‌شود/ برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی اساتید در حوزه تقریب مذاهب

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها از افتتاح سه دفتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها در جلسه شورای راهبری تقریب بین المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در این شورا سال گذشته 5 دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد و راه اندازی سایر دفاتر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به تعویق افتاد.

دبیر شورای راهبری تقریب بین المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به زودی 3 دفتر تقریب مذاهب در استان های هرمزگان(واحد قشم)، کرمانشاه و آذربایجان غربی افتتاح خواهد شد که تمام مراحل آن انجام شده و نمایندگان دفاتر نیز انتخاب شده اند.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی برای اساتید واحدهای دارای دانشجویان اهل تسنن را از دیگر برنامه های این شورا عنوان کرد و افزود: در این مدت کارگاه هایی برای آموزش اساتید طراحی شد که برگزاری آن به دلیل ویروس کرونا با وقفه مواجه شد. در این رابطه پیشنهاد این است که در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند، کارگاه های آموزشی برگزار شده و در استان های قرمز این کارگاه ها به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شود.

سروری مجد فعالیت دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی را محدود به محیط دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت های این دفاتر مربوط به دانشجویان و اساتید در محیط دانشگاه است و موضوعات مربوط به تقریب مذاهب اسلامی به صورت جدی در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز از تدوین برنامه توانمندسازی اساتید در حوزه تقریب خبر داد و گفت: تاکنون 8 برنامه توانمندسازی اساتید طراحی شده که قرار است در استان های کردستان، گلستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمانشاه و گیلان برگزار شود.

وی افزود: جریان شناسی تقریب، کلام تقریبی، دیپلماسی تقریبی، تاریخ تقریبی، فقه تقریبی، جامعه شناسی و روان شناسی تقریبی از جمله برنامه های توانمندسازی اساتید در حوزه تقریب مذاهب اسلامی است که در این استان ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد علم الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم از افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با استانداری و سایر بخشهای استانی، این دفتر به زودی افتتاح می شود و سایر دفاتر تقریب مذاهب اسلامی نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده راه اندازی خواهد شد.

در این مراسم داوری مشاور رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها که از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و گروه فقه و معارف است، به عنوان دبیر گروه تخصصی شورای راهبری تقریب بین المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070889

وب گردی

وب گردی