انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی به صورت مجازی برگزار می‌شود

رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت از برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت از برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی به صورت مجازی خبر داد و گفت: انتخابات این انجمن‌ها به شکل مجازی در شهریور برگزار می شود.

محمد پورقاسم با اعلام این خبر گفت: انتخابات انجمن‌های علمی‌دانشجویی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امسال با توجه به شرایط کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری جلسات حضوری، در شهریورماه و پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره مدل اجرای انتخابات انجمن‌های علمی در سال جاری توضیح داد: طبق شیوه‌نامه فعالیت انجمن علمی‌دانشجویی و ابلاغیه‌ها «انجمن‌های علمی دانشجویی» باید در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه هر سال انتخابات خودشان را برگزار کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود کشور و عدم امکان برگزاری انتخابات به صورت حضوری، پیشنهادات مختلفی را در این باره داشتیم و نهایتاً جمع‌بندی شد که اگر قرار باشد که انتخابات انجمن‌های علمی به صورت مجازی برگزار شود باید تحت شرایطی باشد که اولاً «هویت» افراد تأیید شود و همچنین «قابلیت نظارت» از سوی دانشگاه امکان‌پذیر شود تا در روند برگزاری انتخابات مشکلی پیش نیاید.

پورقاسم اضافه کرد: به همین منظور با فراهم آوردن زیر ساخت‌ها و امکانات لازم، سامانه‌ای در معاونت فرهنگی دانشجویی طراحی و راه‌اندازی شده تا انتخابات به صورت متمرکز و به صورت مجازی برگزار شود. بر این اساس فرم‌های اولیه طراحی و در چند دانشگاه به صورت پایلوت در حال برگزاری است و پیش‌بینی می‌شود تا بعد از برطرف شدن مشکلات احتمالی در تیر ماه سامانه مذکور در اختیار تمام دانشگاه‌ها قرار گرفته و انتخابات سالانه انجمن‌های علمی دانشجویی به صورت مجازی برگزار شود.

وی درباره دیگر برنامه‌های اداره انجمن‌های علمی دانشجویی در سال جاری گفت: مقرر است جشنواره‌ فرهنگی ویژه‌ انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار شود که در حال تدوین و اصلاح آیین‌نامه و شیوه‌نامه مربوطه آن هستیم و بعد از تدوین پیش‌نویس و نظرخواهی از کارشناسان دانشگاهی و دیگر صاحب‌نظران به احتمال زیاد در سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از اعطای مجوز فعالیت به «نشریه دانشجویی فاس» نخستین انجمن علمی‌دانشجویی کشوری فناوری اطلاعات سلامت خبر داد و گفت: در تلاش هستیم به درخواست مجوز فعالیت نشریات علمی دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها و در ستاد بر طبق ضوابط و پس از طی مراحل قانونی با صرف کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

پورقاسم برگزاری جشنواره ایده‌های برتر را از دیگر برنامه‌های اداره انجمن‌های علمی دانشجویی در سال جاری عنوان کرد و گفت: «جشنواره ایده‌های برتر» برای اولین بار در کشور در سال گذشته برگزار شد، این جشنواره در سال جاری تفاوت‌هایی با سال قبل دارد به طوری که امسال علاوه بر «انجمن‌های علمی دانشجویی»، «کانون‌های فرهنگی» نیز امکان شرکت در این جشنواره را پیدا کردند.

رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان عدم برگزاری جلسات حضوری با دانشجویان و دبیران کشوری و دانشگاهی انجمن‌های علمی دانشجویی به دلیل محدودیت‌های اعمال شده پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: اولین جلسه مجازی با حضور مدیرکل فرهنگی و دبیران کشوری انجمن‌های علمی دانشجویی در اواخر اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و در نظر است جلسات مجازی در طول سال به‌طور مستمر جهت هم‌فکری و تبادل اطلاعات، طرح نظرات و پیشنهادات دانشجویان برگزار شود.

هم‌اکنون بیش از ۸۲۰ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد و بیش از ۱۰هزار دانشجو در این انجمن‌ها مشغول فعالیت‌های علمی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070923

وب گردی

وب گردی