قدرت و نفوذ با خداترسی حاصل می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: قدرت و نفوذ برای رهبر توسط ظواهر به‌دست نمی‌آید؛ بلکه با خداترسی حاصل می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی با اشاره به فضائل اخلاقی امام خمینی (ره) اظهار کرد: اولین ویژگی امام که باعث شد 15 سال تبعید را تحمل کنند، هدف والایی بود که ترسیم کرده بودند.

وی افزود: امام خمینی با بصیرت و روشن‌بینی خودشان، انقلاب را با کمک مردم پیش بردند و باید گفت آنچه باعث شد انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند، اعتماد به خداوند بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید براینکه معنویت امام در حدی بود که دیگران نیز با سخنان ایشان آرامش می‌گرفتند، تصریح کرد: امام با تجهیزات نظامی، عالم را فتح نکرد؛ بلکه دل عالم را به واسطه اینکه دل خدا را به‌دست آورده بود تصاحب کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه قدرت و نفوذ برای رهبر توسط ظواهر به‌دست نمی‌آید؛ بلکه با خداترسی حاصل می‌شود، یادآور شد: صراحت و شجاعت امام در بیان مواضع، زبانزد بود.

وی نامه تاریخی امام به میخائیل گورپاچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی را یکی از نامه‌های تاریخی نظام و انقلاب عنوان کرد و گفت: قول، عمل، ظاهر و باطن امام، یکی بود.

وی سادگی امام در عین توجه به آراستگی، نظم و انضباط در برنامه‌ها و امور، انس با قرآن، اهمیت به اخلاق و تهذیب نفس، نفوذ کلام، عرفان و فقه را از دیگر خصوصیات امام خمینی دانست و ادامه داد: هرچه زمان می‌گذرد با ابعاد شخصیتی امام بیشتر آشنا می‌شویم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، مداومت بر نماز و ذکر، آزاد اندیشی و اعتقاد و اجتهاد پویای امام، آگاه به زمان بودن، بر اساس زمان مدیریت را اعمال کردن، اتخاذ تصمیم در بحران و ابتکار عمل، عرفان اجتماعی را از دیگر خصوصیات اخلاقی امام عنوان کرد و متذکر شد: امام راحل، سیاست را با دیانت درآمیخت، همچنین اعتقاد حقیقی به مردم، معتقد به حضور مردم از صمیم دل، عمل بر اساس تکلیف، درس گرفتن از مکتب سیدالشهدا (ع)، حضور به‌موقع در صحنه‌ها و ایستادگی در موضع از دیگر خصوصیات و فضائل اخلاقی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه ایران اسلامی با چهل سال قبل خیلی متفاوت است، تاکید کرد: حمایت و پشتیبانی از دولت، مأیوس نشدن از حوادث، امید دادن به مردم در شرایط سخت، عدم ترس از شکوه ظاهری مستکبر را باید از دیگر فضائل اخلاقی امام دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070941

وب گردی

وب گردی