لزوم اصلاح قوانین بورس و بازار سرمایه

یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، ‌بر لزوم اصلاح قوانین و مقررات بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین سلاح ورزی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق ایران در شورای عالی بورس،در توئیتی نوشت: ‌مقررات، اصلی‌ترین ضامن پایداری و مولد بودن هر بازار است. مقررات بازار_سرمایه ایران، ناکارآمد و نامتناسب با حجم امروز معاملات بورس و پویایی مورد انتظار از آن است. اصلاح و روزآمدسازی این مقررات،گامی ضروری برای حفظ رونق و ثبات بورس است.

در حالی که تا یک سال قبل بیشترین افراد حاضر در معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز عرضه اولیه سهام شرکتها و در حدود 500 هزار نفر بود،‌ امسال با عرضه اولیه سهام شرکتهای ارزنده تامین اجتماعی مثل شستا و سرمایه‌گذاری صبا تامین و نیز پتروشیمی تندگویان ، عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم (ETF) باعث استقبال گسترده مردم از بورس شده و آمار حضور افراد در عرضه اولیه آریا ساسول حدود 3.3 میلیون نفر یعنی 6 برابر پارسال است.

‌در حالی متقاضیان خرید سهام در بورس و در نتیجه تعداد تراکنشهای مالی 6 برابر شده که سامانه‌های قبل از معاملات،‌ سامانه موتور معاملات و به ویژه سامانه پس از معاملات کشش این تعداد تراکنش را ندارد و دچار اکندی و اختلال می‌شود.

همچنین قوانین و مقررات مانند قانون تجارت با توجه به تحولات اقتصاد نیاز به اصلاح اساسی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070968

وب گردی

وب گردی