تازه‌های نشر حوزه فاوا معرفی می‌شود

مدیر دفتر اسناد و منابع علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی دفتر متبوعش برای معرفی تازه‌های نشر پیشنهادی از سوی پژوهشگران پژوهشگاه در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه فاوا از طریق سایت کتابخانه دیجیتال این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی هاشمی مدیر دفتر اسناد و منابع علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی دفتر متبوعش برای معرفی تازه‌های نشر پیشنهادی از سوی پژوهشگران پژوهشگاه در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه فاوا از طریق سایت کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه خبر داد.

وی افزود: به منظور برنامه‌ریزی و تامین سازوکارهای توسعه کمی و کیفی انتشارات برگرفته از نتایج حاصل از پروژه‌های پژوهشی در قالب دستورالعمل حمایت از انتشار کتب، عملکرد این کمیته در سال گذشته جمع‌بندی و ارائه شد.

هاشمی ادامه داد: بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۸ تعداد ۷ جلسه در این کمیته تشکیل شد که در آنها، ۱۵ عنوان درخواست دریافت شده از طرف پژوهشگران و اعضای هیات علمی مورد بررسی قرار گرفت خروجی‌های حاصل از بررسی‌ها و داوری‌های انجام شده، ۳۰ مصوبه است.

وی به انتشار ۶ عنوان کتاب در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: فرصت ها، چالش ها و راهبردهای زیست‌بوم زیرساخت شبکه‌های بی‌سیم مخابراتی جهان، رگولاتوری کلان داده‌ها، اصول فنی و دامنه کاربرد رایانش ابری در ایران، سیستم‌های چند ورودی چند خروجی انبوه در شبکه‌های نسل پنجم ارتباطی، کاربردهای منتخب، نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، الزامات و فرصت‌های پیش رو و کاهش نابرابری‌های جنسیتی با فناوری اطلاعات و ارتباطات، عنوان کتاب‌های چاپ شده در سال گذشته هستند، که نسخه چاپی آنها در مخزن کتابخانه پژوهشگاه و نسخه الکترونیک در بخش فارسی کتابخانه دیجیتال (به آدرس http://vlib.itrc.ac.ir) برای بهره برداری علاقه مندان و متخصصن موجود است که در این رابطه باید بگویم آخرین وضعیت درخواست‌های همکاران برای حمایت از چاپ کتاب در بخش خبر سایت کتابخانه دیجیتال مندرج است.

مدیر دفتر اسناد و منابع علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهارات خود ضمن تاکید بر آمادگی این دفتر و کمیته انتشارات برای حمایت از چاپ کتب حاصل از پروژه های پژوهشی پژوهشگاه در قالب دستور العمل مربوطه، عنوان کرد: با توجه به بازدید روزانه چند هزار نفر متخصص از سراسر ایران از سایت کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه، پژوهشگران می توانند در راستای ترویج دانش حوزه های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات، تازه‌های نشر این حوزه و شاخه‌های مرتبطی که همکاران طی تحقیق و پژوهش با آن مواجه می‌شوند را از طریق این سایت به اطلاع عموم متخصصصان این حوزه برسانند. به همین منظور همکاران می‌توانند عنوان کتاب پیشنهادی به همراه تلخیص یا چکیده مختصری از کتاب مورد نظر را به دفتر اسناد و منابع علمی ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071007

وب گردی

وب گردی