آماده باش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشگیری از آتش‌سوزی

معاون عمرانی وزیر کشور با صدور بخشنامه‌ای بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستان‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با صدور بخشنامه ای مجددا بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم از سوی شهرداریها و دهیاریها در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستانها، فضاهای سبز شهری و روستایی و جنگل ها و مراتع شهری و روستایی با همکاری دستگاههای ذیربط خبر داد.

بر اساس این گزارش ، در بخشنامه مهدی جمالی نژاد به استانداری ها در زمینه ضرورت کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در بوستانها، فضاهای سبز و جنگلها و مراتع واقع در شهرها و روستاها با اشاره به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش نشانی را افزایش می دهد، بر آماده باش حداکثری و ارتقای سرعت عمل واحدهای ذیربط در شهرداریها و دهیاریها برای خاموش کردن آتش و انجام گشت های لازم از فضاهای ذکر شده تاکید شده است.

نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری "مانورهای آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع" بین کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش سوزی شامل بازبینی، تعمیر و استقرار آنها توسط شهرداریها و دهیاریها، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای "دستورالعمل طرح جامع مدیریت و پیشگیری اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع" با حضور تمامی متولیان موضوع مشتمل بر شهرداریها، دهیاریها، شوراها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط‌زیست استان، سازمان های مردم‌نهاد،... و اطلاع رسانی به موقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی با بهره گیری از ظرفیتهای صداوسیما و خبرگزاریهای استان، پایگاه های اینترنتی سازمانی، شبکه های مجازی و فضاهای تبلیغات شهری و روستایی تاکید نموده است.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی و تعامل حداکثری مدیریت شهری و روستایی استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منطور اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071057

وب گردی

وب گردی