ترم تابستانی مجازی در آموزشکده‌های سما برگزار می‌شود

معاون آموزش‌های فنی‌و‌حرفه ای، مهارتی و کاربنیان سما گفت: آموزشکده‌های سما در فصل تابستان کلاس‌های آموزشی خود را به صورت مجازی برگزار خواهند کرد.

سعید آزادیان معاون آموزش‌های فنی و حرفه ای، مهارتی و کاربنیان سما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت امتحانات دانشکده‌های سما اظهار کرد: آموزشکده‌های سما تابع بخش‎نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و نحوه و زمان برگزاری امتحانات آن با واحدهای دانشگاهی، تفاوتی ندارد.

وی افزود: براساس مصوبات دانشگاه آزاد، پس از پایان امتحانات فرصت یک ماهه‌ای برای آموزش دروس عملی که نیازمند فضای کارگاهی هستند، اختصاص خواهد یافت؛ البته طی یک ماه گذشته، بخشی از دروس عملی در رشته‌هایی مانند نرم افزار و حسابداری که امکان آموزش غیرحضوری را داشتند، با هماهنگی استادان و اضافه شدن برخی امکانات نرم افزاری آموزش داده شد. کلاس‌های این دروس تا 30 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

آزادیان ادامه داد: دانشکده‌های سما در فصل تابستان نیز کلاس‌های آموزشی خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد و همانند واحدهای دانشگاهی، ترم تابستانی خواهد داشت. البته در این راستا منتظر ابلاغ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم؛ اما در عین حال آمادگی برگزاری ترم تابستانی به صورت حضوری و غیرحضوری در آموزشکده‌های سما را خواهیم داشت.

آموزش‌های فنی و حرفه ای، مهارتی و کاربنیان سما با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشکده‌های سما در فصل تابستان گفت: برای فصل تابستان علاوه بر برنامه‌های آموزشی، برنامه فرهنگی از راه دور و غیر حضوری نیز در دستور کار آموزشکده‌های سما قرار دارد و معاونت فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای فصل تابستان تدوین کرده است. البته برگزاری اردوهای دانشجویی با توجه به شیوع کرونا، تحت شعاع قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای سال تحصیلی جدید، برنامه مفصلی در راستای تحول آموزش فنی و حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت آموزشکده‌های سما خواهیم داشت که طی روزهای آینده به صورت مفصل‌تر، جزئیات اقداتمان را اعلام خواهیم کرد. تاسیس و توسعه رشته‌های جدید براساس آمایش سرزمینی و استفاده بهینه از رشته‌های موجود، جزو برنامه‌های اصلی ما در سال تحصیلی جدید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071130

وب گردی

وب گردی