آغاز فاز دوم طرح نانوایی های دوستدار محیط زیست در منطقه ۱۳

 همزمان با ۱۷خرداد ماه ؛ روز جهانی محیط زیست ، مراسم افتتاح فاز دوم طرح نانوایی های دوستدار محیط زیست برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با افتتاح فاز دوم طرح نانوایی های دوستدار محیط زیست در حضور مسئولان شهری، کیسه های پارچه ای در کلیه نانوایی های نواحی چهارگانه منطقه توزیع می شود.


توجه به پیوست های محیط زیستی در اجرای پروژه ها

پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه و در جلسه ارزیابی طرح نانوایی دوستدار محیط زیست، مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه 13 در خصوص اجرای فاز اول طرح نانوایی های دوستدار محیط زیست به صورت پایلوت توضیحاتی ارائه داد و افزود : از مدت ها پیش مقدمات این طرح با برگزاری جلسات توجیهی ،آموزش ، اطلاع رسانی و تبلیغات آغاز شد.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت هایش رویکرد منطقه در توجه به پیوست های محیط زیستی در اجرای پروژه ها اشاره کرد و گفت : با اقدامات صورت گرفته و ایجاد زیر ساخت های لازم ، منطقه۱۳ به منطقه ای زیست پذیر تبدیل شده ، به طوری که جا به جایی از این منطقه به سایر نقاط شهر تهران روند کاهشی داشته است.

رحمان زاده، تبدیل انهار قدیمی به کانیو، ساماندهی فاضلاب ، کاهش مخاطرات زیست محیطی منطقه، بازسازی انهار و پیشگیری از آب ماندگی ، کاهش معضلات زیست محیطی در بافت فرسوده ، پیگیری احداث تصفیه خانه برای آبیاری بوستان ها ، احداث نیروگاه های خورشیدی ، طرح های هفتگی نگهداشت شهر ، اجرای پروژه های قطب گردشگری و.... از جمله پروژه های زیست محیطی این منطقه اعلام کرد.


قدردانی از اجرای موفقیت آمیز طرح نانوایی دوستدار محیط زیست در منطقه ۱۳

انصاری ، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در این جلسه از اهتمام شهرداری منطقه در اجرایی کردن این طرح به منظور آموزش ، فرهنگ سازی و آگاه سازی شهروندان از مضرات استفاده از کیسه های پلاستیکی قدردانی کرد و افزود: با توجه مدیریت ارشد منطقه و پیگیری های صورت گرفته، فاز اول این طرح به صورت پایلوت و با موفقیت در منطقه ۱۳ به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه باید استفاده از کیسه های پارچه ای را در میان شهروندان نهادینه کنیم اظهار داشت: به واقع تا عزم جدی در میان شهروندان به وجود نیاید ، راه به جایی نخواهیم برد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، در عین حال ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای را مستلزم همکاری دولت و قوه مقننه برای ایجاد ابزار های بازدارنده و تشویقی دانست.

مدیرکل آموزش های شهروندی:
ایجاد پویش های مختلف برای تغییر رفتار شهروندی ضروری است

همچنین در ادامه، دانشور، مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت: گام بلند منطقه ۱۳ در ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای و طرح نانوایی دوستدار محیط زیست که به صورت ابتکاری و خارج از دستور العمل ابلاغی شهرداری تهران در این منطقه اجرایی شد، بسیار ارزشمند و ستودنی است .

وی با تاکید بر سیاست گذاری برای تغییر رفتار شهروندان ادامه داد: برای نهادینه کردن یک رفتار یا عادت می توان نسبت به شکل گیری پویش های مختلف اقدام کرد.

مدیر کل آموزش های شهروندی همچنین بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در فرهنگسازی استفاده از کیسه های پارچه ای تاکید کرد و افزود : موفقیت در طرح های اینچنینی مستلزم همگرایی همه جانبه تمامی سازمان ها و ارگان های مسئول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071152

وب گردی

وب گردی