ثبت‌نام 62 هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید/ امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام 62 هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای خبر داد و گفت: داوطلبان تا ساعت 24 امروز 18 خرداد ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات غیر‌انتفاعی اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-‌غیرانتفاعی منحصراً به صورت اینترنتی از 11 خرداد ماه آغاز شد و ساعت 24 امروز 18 خردادماه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-‌غیرانتفاعی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی یا معدل کل دیپلم صورت می‌گیرد. تمامی متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: ‌داوطلبان برای ثبت‌نام در ابتدا باید به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبان در مرحله بعد باید به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های 1396 تا 1398) مراجعه کرده و کدسوابق تحصیلی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای ثبت‌نام در آزمون درج کنند.

زرین آمیزی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال 95 و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

وی بیان کرد: ظرفیت کل دوره‌های کاردانی نظام جدید 252 هزار و 485 نفر در 6 هزار و469 رشته محل است. همچنین ظرفیت رشته‌های بدون آزمون 100 هزار و 956 نفر در 2 هزار و 726 رشته محل و ظرفیت رشته‌های با آزمون 151 هزار و 529 نفر در 3 هزار و 743 رشته محل است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و موسسات غیر دولتی‌-‌غیرانتفاعی گفت: تا صبح امروز 62 هزار و 557 متقاضی نسبت به ثبت‌نام در این‌دوره‌ها اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون دوره‌ کاردانی نظام جدید خاطرنشان کرد:‌ بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است؛ جمعه 14 شهریور برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از سه‌شنبه 11 شهریور تا پنجشنبه 13 شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071166

وب گردی

وب گردی