چرا از پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها استقبال نشد؟

 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به تشریح علت عدم استقبال شهروندان و رانندگان تاکسی از پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها در شرایط کرونایی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت نظری به تشریح آخرین وضعیت الکترونیکی شدن کرایه تاکسی‌ها و عدم استقبال رانندگان تاکسی از این مساله با وجود شیوع کرونا گفت: شاید در این زمینه تقصیر به عهده رانندگان تاکسی هم نباشد، چراکه در بسیاری از مواقع این نرم افزار‌ها کارکرد دقیقی ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: حتی در برخی موارد شاهد بودیم که وقتی شهروندان تصمیم داشتند که از این نرم افزار‌ها استفاده کنند یا در استفاده از اینترنت مشکل داشتند یا اینکه نرم افزار در آن لحظه امکان ارتباط با سرور را نداشته، در نهایت استفاده از آن نرم افزار به حدی دشوار بوده است که فرد را از این تصمیم منصرف کرده است.

نظری گفت: در این شرایط بسیاری از رانندگان تاکسی و مشتریان ترجیح می‌دهند با وجود شرایط کرونا همچنان از سیستم سنتی در پرداخت کرایه تاکسی استفاده کنند تا اینکه بخواهند از این نرم افزار‌ها استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: من فکر می‌کنم که بهتر است که شرکت‌های سرویس دهنده درباره این موضوع تعیین تکلیف انجام دهند و کیفیت لازم را بالا ببرند تا شهروندان و رانندگان تاکسی دچار مشکل نشوند.

گفتنی است، با وجودی که نقل و انتقال اسکناس یکی از راه‌های اصلی شیوع کرونا محسوب می‌شود و مسئولان نسبت به این مساله هشدار داده‌اند، اما همچنان شاهد تدوام پرداخت سنتی کرایه‌ها در تاکسی‌ها هستیم. این مساله در حالی صورت می‌گیرد که اگر پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها تسهیل می‌شود مردم با خیال راحت تری می‌توانند از ناوگان تاکسیرانی استفاده کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1071167

وب گردی

وب گردی