به‌کارگیری هسته پلاک‌خوان ایرانی خودرو  در 11 کشور خارجی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه هم‌اکنون 11 کشور از هسته نرم‌افزار پلاک خوان خودرو این شرکت استفاده می‌کنند، گفت: حضور در بازارهای منطقه و توسعه نرم ‌افزار احراز هویت از عمده برنامه‌های آتی این شرکت دانش‌بنیان است.

حسین خسروی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان با هدف ارتقای دانش فنی و بومی‌سازی سامانه‌های پردازشی هوشمند در حوزه‌های مختلف پردازش تصویر و بینایی ماشین فعالیت می‌کند. عمده محصول این شرکت دانش‌بینان تولید نرم‌افزار کنترل تردد و پلاک‌خوان همچنین احراز هویت چهره است.

وی تصریح کرد: سامانه تشخیص چهره جهت شناسایی و کنترل تردد افراد در سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها و ارگان‌هایی که به نوعی با امنیت سر و کار دارند طراحی شده است. این سامانه با استفاده از به روزترین الگوریتم‌های بینایی ماشین و هوش مصنوعی قادر به تشخیص افراد در شرایط نوری مختلف و به صورت آنی است.

خسروی با بیان اینکه هم‌اکنون 11 کشور از هسته نرم‌افزار پلاک خوان خودرو این شرکت دانش‌بنیان استفاده می‌کنند، افزود: نرم‌افزار پلاک‌خوان یک ماژول نرم افزاری است که با پردازش تصویر، محل پلاک خودرو را تشخیص داده و در کمتر از 100میلی ثانیه، به متن تبدیل می‌کند.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان حضور گسترده در بازارهای منطقه و توسعه نرم ‌افزار احراز هویت را از عمده برنامه‌های آتی این شرکت عنوان کرد و گفت: در دنیا شرکت‌هایی که از این نرم‌افزار در مقیاس وسیع استفاده می‌کنند تعدادشان بیشتر از 10 مورد نیست ما توانایی این را داریم که از نرم افزار احراز هویت برای تشخیص چهره استفاده کنیم. اولین متقاضی ما کشور شیلی است که هنوز به قرارداد منتهی نشده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر، مهمترین پروژه‌های شرکت در حوزه کنترل تردد هوشمند (با قابلیت پلاک‌خوانی از دوربین)، مدیریت پارکینگ و OCR فارسی است. باتوجه به دقت بالای پلاک‌خوانی نرم‌افزار آی پلاک و هسته آن در همین دوره کوتاه مشتریان زیادی از سراسر کشور داشته ایم، به طوری که حدود 120 سازمان و موسسه و شرکت، مشتری آی‌پلاک و کتابخانه پلاک‌خوان هستند. بخش عمده ای از این مشتریان، شرکت‌های نرم‌افزاری هستند که ماژول تشخیص پلاک را تهیه کرده‌اند و بسیاری از محصولات کنترل تردد هوشمند کشور، با همین هسته، توسعه داده شده است.

خسروی ادامه داد: امروزه اکثر کشورها از هوش مصنوعی برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند تا جایی که سازمان‌ها و ادارات بیشتر به این سمت و سو حرکت کردند و در کشورمان شرکت‌های کمتری به صورت حرفه‌ای وارد هوش مصنوعی شدند و ما نیز به این حوزه ورود کردیم و در مورد اینکه در آینده هوش مصنوعی جای انسان‌ها را خواهد گرفت باید بگویم حدود چندین سال است که این موضوع مطرح است و هنوز عملیاتی نشده؛ اما هوش مصنوعی در آینده نزدیک می‌تواند نیروی کار را کاهش دهد؛ چرا که در کارخانجات بزرگ این امر رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 2014 خطای هوش مصنوعی در طبقه‌بندی تصاویر به مراتب از دقت انسان فراتر رفته است؛ اما هنوز برای فراگیر شدن این صنعت زمان زیادی لازم است تا کشورها به هوش مصنوعی مسلط شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071185

وب گردی

وب گردی