اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با دانشگاه‌های دولتی در برگزاری امتحانات پایان ترم

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا در صورت درخواست دانشگاه های سراسر کشور مجری برگزاری امتحانات پایان ترم آنها باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان شیوع ویروس کرونا، در تلاش بوده‌ تا این تهدید را به فرصت تبدیل کند. در این راستا با تلاش تمامی مجموعه دانشگاه زیرساخت‌های لازم فراهم شد و کلاس‌های دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی به نحو احسن به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا و گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از 400 واحد دانشگاهی در کل کشور به خاطر حفظ سلامت دانشجویان مقرر شد، در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، اصل بر این باشد که امتحان حضوری برگزار نشود. البته وضعیت شهرهای مختلف در کشور متفاوت است، از اینرو در شهرهایی که بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت عادی و سفید است، امتحانات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

حیدری افزود: امتحانات نیمسال دوم در چهار هفته از تاریخ 24 خرداد تا 19 تیر برگزار می شود. همچنین به منظور جلوگیری از تراکم دانشجویان، امتحانات در واحدهای دانشگاهی روزانه در چهار نوبت برگزار خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در سراسر کشور، از ظرفیت بالایی برخوردار است،خاطرنشان کرد: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تردد دانشجویان و عدم استفاده از خوابگاه، مقرر شده تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بدون نیاز به مراجعه به واحد محل تحصیل برای امتحان پایان ترم نیمسال جاری، در واحد محل سکونت خود امتحان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد این ظرفیت خود را در اختیار تمامی دانشگاه‌های کشور قرار دهد تا دانشگاه‌هایی که امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری را نداشته و دانشجویان آنها نیاز به خوابگاه دارند، از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرده و به درخواست دانشجویان امتحانات را در واحدهای محل سکونت دانشجویان خود برگزار کنند. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهایی که بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، «سفید» اعلام شده، می توانند امتحانات دانشگاه‌های دولتی را برگزار کنند.

حیدری تأکید کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تنها برگزارکننده امتحانات دانشگاه‌های دولتی خواهند بود و سؤال و زمان امتحان از طرف این دانشگاه‌ها تعیین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071192

وب گردی

وب گردی