کووید-19 در خدمت غیرانتفاعی‌ها  

والدین از آموزش‌های مجازی مدارس دولتی چندان راضی نبودند. این امر هزینه‌هایی را به والدین تحمیل می‌کند که بسیاری از آنان توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به اینکه احتمال ماندگاری ویروس کرونا تا مهر ماه در کشور وجود دارد، بسیاری از والدین نگران وضعیت تحصیل فرزندان خود هستند. برخی از آنان در تماس با ایسکانیوز گلایه‌هایی مبنی بر کافی نبودن آموزش‌های آنلاین مدارس دولتی مطرح و اعلام کردند که می‌خواهند فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند.

محمد داوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ماندگاری ویروس کرونا در سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی اظهار کرد: در صورت ماندگاری ویروس کرونا تا سال تحصیلی جدید، نگرانی‌هایی در زمینه وضعیت آموزش مجازی در بین والدین شدت پیدا می‌کند.

والدین از آموزش‌های مجازی مدارس دولتی چندان راضی نبودند. این امر هزینه‌هایی را به والدین تحمیل می‌کند که بسیاری از آنان توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند

کمک کووید-19 به رونق غیرانتفاعی‌ها

وی ادامه داد:‌ در صورت ماندگاری این ویروس، گرایش به سمت ثبت‌نام در مدارس غیردولتی افزایش پیدا خواهد کرد؛ زیرا والدین از آموزش‌های مجازی مدارس دولتی چندان راضی نبودند. این امر هزینه‌هایی را به والدین تحمیل می‌کند که بسیاری از آنان توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

این کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش در زمینه آموزش مجازی گفت: ‌بی‌تردید ارزیابی چندین ماهه از آموزش مجازی بیانگر آن بود که ابزار و زیرساخت‌های لازم در مدارس فراهم نیست، همچنین آمادگی لازم در زمینه آموزش مجازی مدارس دولتی وجود ندارد که با کمک آن بتوانیم خلأ آموزش حضوری را با آموزش مجازی پر کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به نبود آمادگی کامل مدارس دولتی در زمینه آموزش مجازی، گرایش اجباری خانواده‌ها به سمت مدارس غیرانتفاعی افزایش پیدا می‌کند و این امر پسندیده نیست؛ زیرا شهریه این مدارس در شرایط کنونی فشار اقتصادی بیشتری را بر مردم تحمیل خواهد کرد.

این معلم با اشاره به پراکندگی مدارس غیرانتفاعی در کشور تصریح کرد: پراکندگی مدارس غیرانتفاعی در تمامی نقاط کشور یکسان نیست و بسیاری از افراد در مناطق مختلف به این مدارس دسترسی ندارند، به همین منظور باید در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شود.

به گفته داوری، مدارس غیرانتفاعی به دلیل دریافت شهریه در راستای آموزش مجازی عملکرد بهتری نسبت به مدارس دولتی داشتند.

وی در پایان با اشاره به خصوصی‌سازی آموزش ناشی از کرونا اظهار کرد: حداقل‌های آموزش مجازی و زیرساخت‌های مربوط به آن در برخی از مدارس دولتی نیز رعایت نشده است. متاسفانه در صورت ادامه‌دار بودن شرایط کرونا در کشور شاهد روی آوردن والدین به سمت مدارس غیردولتی و خصوصی‌سازی بیشتر آموزش خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071206

وب گردی

وب گردی