سلامتی دانشجویان در امتحانات پایان‌ترم، اولویت نخست دانشگاه است

سومین جلسه امتحانات نیمسال دوم سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین جلسه امتحانات با حضور پروین داداندیش، رئیس واحد تهران غرب، گیوریان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حیدری، معاون اداری و مالی، پیشگر، معاون دانشجویی و فرهنگی، یعقوبی، مدیرکل حراست، مدیر آموزش از ستاد و روسا، مدیران آموزش، مسئولین دایره امتحانات، مسئولین حفاظت فیزیکی از دانشکده ها به منظور نهایی نمودن امتحانات واحد تهران غرب در اتاق جلسات ساختمان ستادی تشکیل شد.

در این جلسه داداندیش، ضمن تشکر از زحمات همکاران در دانشکده ها عنوان داشت: سیاست کلی دانشگاه که در جلسه دیروز استان هم مطرح شد این است که اکنون ما در شرایط فوق العاده به سر می بریم. زمانی که در کشور سیل آمد دانشگاه برای آموزش آن مناطق چه راهکارهایی پیشنهاد داد؟ امروز در بحران کرونا، دانشگاه نمی تواند به بخشنامه ها و شرایط عادی بسنده کند، امروز این بحران که یک معضل مهم و حیاتی است، در کشور و جهان ایجاد شده درنتیجه اگر ما ظرفیت این را داشته باشیم که، با این مسئله بحرانی درست و به موقع عمل کنیم، موفق خواهیم شد رضایت دانشجویان و خانواده های آنها را کسب کنیم.

وی افزود: همکاران عزیز در واحد باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا امتحانات در سلامت کامل برگزار شود و هر تصمیمی که می گیریم تبعاتش دو هفته آینده مشخص می شود. یک تصمیم غلط ممکن است در عرض دو هفته آمار بیماران را بالا ببرد. پس باید به این نکته توجه کرد که باید ظرفیتمان را بالا ببریم و از تمام توان و نوآوری ها استفاده کنیم و با مجموعه همراه شویم.

رئیس واحد تهران غرب گفت: دانشجویان باید بدانند که ما در واحد تهران غرب نگران آنها هستیم و سلامتی دانشجو، استاد و کارمندان شریف واحد در اولویت اول است. مشکل برگزاری امتحانات فقط شامل واحد ما نیست، بلکه تمام دانشگاه ها در کل کشور درگیر آن می باشند. ما در شرایط عادی نیستیم پس همه حوزه ها باید دست به دست هم بدهیم و در ستاد جهت حمایت از دانشکده ها از همه ظرفیتها استفاده شود و از همه توان در اطلاع رسانی ها استفاده کنیم. همکاران حفاظت فیزیکی در خط مقدم امتحانات هستند و باید از ورود افراد مشکوک به بیماری جلوگیری کنند. لذا به حداقل رساندن تردد در هر نوبت امتحانی می تواند به ما کمک کند تا امتحاناتی سالم برگزار کنیم.

وی افزود: خوشبختانه نارضایتی از خدمات واحد تهران غرب به حداقل رسیده و بهترین برنامه ها و چابک ترین حرکتها برای رضایت دانشجویان در واحد تهران غرب اجرا شده و تصمیماتی که ما یک ماه قبل در واحد گرفتیم، هفته گذشته در جلسه استان مورد تاکید قرار گرفت. واحد تهران غرب پیشرو می باشد چون همکاران ما در واحد همکاری و هم افزایی خوبی دارند.

داداندیش تصریح کرد: از همکاران می خواهم که صبر و عمل خود را بالا ببرید و در شرایط کرونا با دانشجویان مدارا کنید و انجام درخواستهای ایشان را سرعت دهید. همانطور که در استان ستاد بحران تشکیل شده است ما هم باید در واحد ستاد بحران تشکیل دهیم. دانشجویانی که خود یا خانواده های ایشان بیماری های زمینه ای دارند را شناسایی، معرفی و مدارکشان را بررسی کنید تا امتحان بصورت مجازی از ایشان گرفته شود.

گیوریان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب ضمن خسته نباشید به همکاران ستادی و دانشکده ها که در ایام بیماری کرونا همکاری های لازم جهت رفع مشکلات دانشجویان و اساتید واحد داشته اند، اظهار داشتند: ما در شرایط خاصی قرار داریم و براساس شرایط کشور، بخشنامه ها لحظه ای صادر می شود و قطعا ما نیز باید در این شرایط با همکاری همه حوزه ها در راستای رفاه حال دانشجویان کار کنیم تا حقی از دانشجویی تضیع نگردد. تجربیات همکاران در دانشکده ها قطعا می تواند راهگشا باشد و تنها مسئله ای که الان به آن باید توجه شود فاصله اجتماعی و تعدد رفت و آمدی است که برای دانشجویان ایجاد می شود.

وی افزود:بر اساس آخرین بخشنامه صادر شده فاصله هر نوبت یک ساعت در نظر گرفته شده که با توجه به اینکه امتحانات حداکثر 90 دقیقه می باشد، عملا دو ساعت فاصله نوبتهای امتحانی بری رفت و آمد داریم و این بار رفت آمد فیزیکی را کاهش می دهد. همه باید این موضوع را در نظر بگیرند که برنامه امتحانات باید در چارچوب بخشنامه جدید تغییر کند.

در ادامه جلسه، حاضرین درخصوص برنامه امتحانات با درنظر گرفتن حداکثر رفاه دانشجویان و براساس پروتکل های بهداشتی و آموزشی نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند که با بحث و تبادل نظر در این زمینه راهکارهای پیشنهادی و اجرایی ارائه و مقرر شد دانشکده ها براساس آن برنامه امتحانات خود را با حداکثر 250 دانشجو در هر نوبت دانشکده در بازه زمانی 4 هفته تغییر دهند.

همچنین مقرر شد امتحانات دروس معارف و عمومی در هفته چهارم تعریف و برنامه امتحانات چیده شود.
اطلاع رسانی نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی به دانشجویان و همکاران به منظور ایجاد اطمینان خاطر برای همه دست اندرکاران امتحانات و دانشجویان و اطلاع رسانی به دانشجویان درخصوص افزایش بازه زمانی امتحان به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد دانشجویان از تاریخ 24 خردادماه لغایت 20 تیرماه از مصوبات این جلسه می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071239

وب گردی

وب گردی