جلسه بازاریابی از مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد تهران غرب برگزار شد

جلسه بازاریابی از مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی واحد تهران غرب باحضور پروین داداندیش رئیس واحد، رحیمی معاون پژوهش و فناوری، رئیسی مدیر ارتباط نشر علم و امور آزمایشگاهی، توکلیان و قاسمی اصل از گروه مکانیک، مقسمی از گروه کامپیوتر، اسفندی از گروه عمران با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در اتاق جلسات دفتر ریاست برگزار شد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ابتدای جلسه داداندیش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه اظهار داشت: شرایط فعلی درخصوص بیماری کرونا نه تنها نباید مانعی در جهت دستیابی به اهداف واحد باشد، بلکه وظیفه ما را جهت مشارکت بیشتر می کند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده صحیح و مسئولانه از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحد تهران غرب گفت: باید با یک برنامه صحیح از این تجهیزات در جهت پشبرد آموزش استفاده کرد. ازآنجا که بخشی از اهداف و برنامه های کلان دانشگاه آزاد افزایش درآمدهای غیرشهریه ای از حوزه های علمی و پژوهشی دانشگاه است، آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ ترین زیر ساخت های علمی و پژوهشی دارای پتانسیل خوبی برای ارائه خدمات و محصولات و بازاریابی است.
در ادامه جلسه رئیسی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی آزمایشگاههای واحد افزود: در حال حاضر 46 عنوان آزمایشگاه در واحد داریم که این آزمایشگاهها بیشتر جنبه آموزشی دارد و سرفصل آموزش را پوشش دادیم و می توانیم عضو سامانه ساها دانشگاه آزاد شویم.


وی ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان می دهد در رشته مکانیک یکی از آزمایشگاهها ودر رشته مران دو تا از آزمایشگاهها، تحقیقاتی می باشد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند از آن استفاده کنند.

مدیر ارتباط نشر علم و امور آزمایشگاهی، واحدتهران غرب گفت: هدف گذاری کردیم بتوانیم با کمک مدیران گروه رشته عمران، مکانیک، برق، کامپیوتر به آزمایشگاه مرجع برسیم. و اگر در هر رشته یک ازمایشگاه فعال مرجع داشته باشیم، می توانیم از استاندارد مجوز بگیریم و از آن بهره برداری کنیم.
درادامه نماینده هرگروه آموزشی به پیشنهاد و ارائه راهکار جهت استفاده بهینه از آزمایشگاههای واحد و تحقیقاتی و مرجع شدن آن پرداختند.

مقسمی عضو هیات علمی گروه کامپیوتر پشنهاد استفاده از عینک شخصی و دوربینهای 360 درجه برای برگزای اردوها را مطرح کرد.

اسفندی مدیرگروه عمران، پیشنهاد استفاده از مدرسین واحد جهت پذیرش مسوولیت در آزمایشگاههای عمران را مطرح و خواستار رفع موانع اداری این مساله شد که از سوی رئیس واحد مساعدتهایی عنوان شد. وی همچنین پیشنهاد ساخت برخی از وسایل و تجهیزات مورد استفاده واحد در غالب پروژه دانشجویی را نیز مطرح کرد.

سپس توکلیان عضو هیات علمی گروه مکانیک پیشنهاد مرجع شدن آزمایشگاه مقاومت مصالح مکانیک و عمران با یکدیگر تحت عنوان آزمایشگاه خواص مواد را مطرح و همچنین خواستار تسهیل فرآیند طرح های برون دانشگاهی و بهره برداری آزمایشگاه ها را مطرح کرد.

درادامه جلسه رحیمی در خصوص بستن قرارداد بصورت داخلی با اساتید و درغالب ایین نامه های موجود بعنوان راهکار حل مشکلات، مواردی را ارایه کرد و ضمن تایید پشنهاد توکیان، افزود: خوشبختانه اولین آورده آزمایشگاه های واحد، عدم برون سپاری آزمایشگاه ها و کارگاه ها است که علاوه بر برگشت هزینه به واحد دانشجو نیازی به رفت و آمد در خارج از دانشگاه ندارد. از این آزمایشگاه ها می توان در طرح های تحقیقاتی برون دانشگاهی نیز استفاده کرد. هر مسئول ازمایشگاه و هیات علمی ای که سفارشی را بگیرد به صورت قرارداد داخلی با ایشان همکاری خواهد شد.
سپس رئیس واحد تهران غرب، خواستار مستندسازی در آرمایشگاههای واحد بصورت آرشیو تصویری شدند که آزمایشگاهها چه مسیر تحولی را تا رسیدن به این نقطه طی نموده است.
وی تصریح کرد: درصورت محقق شدن برگزاری آزمایشگاهها بصورت مجازی، این میتواند یکی از اقدامات موثر واحد در دوران کرونا و قابل تعمیم به ترم آتی باشد و حتی درپرداخت شهریه دروس عملی دوگزینه حضوری و مجازی با شهریه متفاوت را درپیش روی دانشجویان قرار داد تا هرکدام را که تمایل داشتند انتخاب کنند.
در ادامه ریئس واحد ضمن اعلام حمایت از برنامه های معاونت پژوهشی، به جمع بندی مباحث مطروحه پرداخت و مقرر شد در تابستان هر گروه آموزشی تعدادی از دروس عملی آزمایشگاههای واحد را که ظرفیت لازم را برای اجرای مجازی دارد معرفی و اجرا کند. همچنین مقرر شد روند همکاری و مرجع شدن آزمایشگاه ها با هدف افزایش درآمدهای غیرشهریه ای تشریح شود و اعضای هیأت علمی نسبت به اجرای طرح های صنعتی در آزمایشگاه های واحد اهتمام ورزیده تا با بستن قرار دادهای داخلی در واحد بتوان به روند بهره مندنی از خدمات آزمایشگاهی کمک نمایند همچنین مقرر شد لیست آزمایشگاه هایی که پتانسیل تبدیل شدن به آزمایشگاه تحقیقاتی و یا مرجع را دارند از گروه های آموزشی دریافت شود و همچنین گروههای آموزشی اعلام کنند هرکدام به چه تجهیزاتی نیاز دارد و تا چه زمانی آماده بهره برداری از آزمایشگاه گروه به عنوان آزمایشگاه مرجع و تحقیقاتی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1071266

وب گردی

وب گردی