فعال‌سازی خدمات ارزش افزوده اعتباری شد

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: اپراتورهای موبایل از امروز ملزم به اجرای الحاقیه مصوبه ارائه خدمات ارزش افزوده (VAS) هستند که براساس آن فعالسازی این خدمات با خرید اعتبار، ممکن است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجید حقی معاون امور ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، با اشاره به اینکه این مصوبه در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۸ تصویب شده است، گفت: با توجه به وجود برخی چالش‌ها در ارائه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، این ضوابط با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده تصویب شده است.

معاون امور ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود: با اجرای این مصوبه از سوی اپراتورهای تلفن همراه، سوءاستفاده و کلاهبرداری از طریق خدمات ارزش افزوده پایان یافته و خدمات ارزش افزوده به طور شفاف و قابل نظارت در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

حقی در مورد شرایط و هزینه‌های عضویت، روش‌های استعلام وضعیت عضویت و یا لغو آن افزود: در این مصوبه موضوع اعتبار خدمات ارزش افزوده پیش‌بینی شده است که براساس آن مشترک می‌تواند بسته خدمات ارزش افزوده را با قیمت مشخصی خریداری کند و اپراتورها نیز صرفاً به مشترک اجازه می‌دهند خدمات ارزش افزوده را تا سقف اعتبار تعیین شده فعال کند.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: هرگونه مبلغی که بابت خدمات ارزش افزوده از مشترکان تلفن ثابت و یا تلفن همراه دائمی یا اعتباری کسر می‌شود باید از محل اعتبار تعیین شده باشد.

وی تاکید کرد: دارندگان پروانه هم موظف هستند پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر تا سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده مشترک، خدمت درخواستی را برای وی فعال کنند.

حقی با اشاره به اینکه هرگونه تمدید یا فعال‌سازی مجدد اعتبار خدمات ارزش افزوده باید پس از درخواست مجدد از سوی مشترک انجام شود، افزود: دارنده پروانه موظف است پس از پایان اعتبار خدمات ارزش افزوده پیامکی مبنی بر پایان اعتبار این خدمات برای مشترک ارسال کند و برای مشترکان تلفن ثابت و همراه دائمی به صورت جداگانه صورتحساب صادر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071301

وب گردی

وب گردی