متهمان پرونده «آفتاب ری» محاکمه شدند

جلسه رسیدگی به پرونده «آفتاب ری» در مورد فروش هر واحد آپارتمان به چندین نفر به ریاست قاضی طاهرنژاد در دادگستری شهرری برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دادگاه قاضی از مکرمی نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف اول محمد اکبر هاشم آبادی متهم به جعل و کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع و سو استفاده از برخی امتیازات است.

وی ادامه داد: نامبرده متولد ٥٨ بازداشت به دلیل عجز از وثیقه از اول آبان ٩٨ تاکنون، که متهم به ٣٥٥ فقره کلاهبرداری است؛ وی بدون مجوز اقدام به انتقال واحد‌های آپارتمانی نموده و از شکات وجه اخذ کرده است.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف دوم متواری بوده که به ٨٨ فقره معاونت در کلاهبرداری به مباشرت اکبرهاشم آبادی اقدام کرده است؛ نامبرده حتی اشخاص را ترغیب کرده که در صورت مهیا کردن مشتری، پورسانت میلیونی پرداخت می‌کند.

مکرمی ادامه داد: متهم ردیف سوم با قرار قبولی وثیقه، متهم به ٢٠ فقره معاونت در کلاهبرداری به مباشرت با اکبر هاشم آبادی است که شکات را ترغیب به پیش خرید آپارتمان کرده است.

وی ادامه داد: نامبرده از مشاوران املاک بوده و اقدام به مبایعه نامه معارض کرده است و اقرار داشته که مهر خود را در اختیار اکبر هاشم آبادی قرار داده است.

نماینده دادستان یادآور شد: متهم ردیف چهارم با قرار وثیقه، متهم به ١٩ فقره معاونت در کلاهبرداری به مباشرت با آقای هاشم آبادی از طریق ترغیب شکات بوده وی نیز از مشاوران املاک است.

بعد از اتمام قرائت کیفرخواست، قاضی از نماینده شکات خواست توضیحات خود را مطرح کند.

نماینده شکات گفت: متهم با انجام مانور متقلبانه از جمله جعل سند رسمی اقدام به کلاهبرداری کرده است و همچنین با هولوگرام‌های تقلبی فعالیت‌های متقلبانه انجام داده است، لذا بحث بزه کلاهبرداری محرز شده و آقای هاشم آبادی هر واحد را به چند نفر فروخته است.

نماینده دیگر شکات نیز عنوان کرد: متهم ردیف دوم، هر واحد را به چند نفر فروخته است و این چیزی جز کلاهبرداری نیست.

وی ادامه داد: نامبرده علاوه بر تطمیع افراد، بخشی از ثمن معامله نیز در حساب وی می‌رفته و اگر گردش حساب وی را استعلام کنید متوجه خواهید شد لذا باید اتهام او مشارکت باشد نه معاونت.

در ادامه قاضی از متهم هاشم آبادی خواست در جایگاه قرار گیرد و توضیحات خود را بیان کند.

متهم هاشم آبادی گفت: همه اتهامات وارده را قبول ندارم و از بین ٣٥٥ نفر، رضایت ١٢٠ نفر را اخذ کردم.

قاضی از متهم پرسید پول‌هایی که به دست آوردید چه کار کردید؟ متهم پاسخ داد: بخش اعظمی از پول در سه پروژه هزینه شد؛ زمانی که در پروژه آستانه مشکلاتی را احساس کردیم بنای پروژه استخر را چیدیم.

وی ادامه داد: در پروژه جوادآباد نزدیک به ٢٠ تا ٢٣ میلیارد تومان هزینه کردیم و مابقی پول‌ها نیز در پروژه استخر هزینه شد.

متهم هاشم آبادی گفت: برخلاف ادعا‌های مطرح شده، من به کسی سند ٦ دانگ نشان نداده و این اتهامات را قبول ندارم.

در ادامه قاضی از متهم ردیف چهارم خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست توضیحات خود را بیان کند.

این متهم گفت: من هیچ یک از این اتهامات را قبول ندارم و به نظرم آقای هاشم آبادی نیز نقشی در این پرونده نداشتند.

قاضی به وی گفت: شما وکیل آقای هاشم آبادی نیستید شما متهم به معاونت هستید پس بهتر است از خود دفاع کنید.

متهم گفت: من به پنج الی شش نفر پیشنهاد خرید خانه را دادم که همان افراد نیز از دوستان و آشنایان من هستند و اگر قصد تخلف را داشتم هیچ گاه این پیشنهاد را نمی‌دادم.

در ادامه قاضی از متهم ردیف سوم خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست توضیحات خود را بیان کند.

متهم گفت: من هیچ کس را ترغیب نکردم و برخلاف آنچه که درکیفرخواست آمده، جواز کسب من باطل نشده بود.

وی افزود: من اصلا مُهر خود را به آقای هاشم آبادی ندادم و این موضوع صحت ندارد.

گفتنی است بعد از اظهارات متهمان قاضی ختم جلسه را اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071330

وب گردی

وب گردی