فرود ناقص هواپیمای نظامی آمریکا در «التاجی» عراق

یک فروند هواپیمای نیروی هوایی آمریکا پس از فرود ناقص در باند پایگاه «التاجی» عراق به یک دیوار برخورد کرد و باعث آتش سوزی و خسارت به ساختمان این پایگاه شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز و به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی رسمی ارتش آمریکا برای عملیات عزم ماندگار (Operation Inherent Resolve) روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۰:۱۰ شامگاه دوشنبه به وقت محلی یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا در باند پایگاه التاجی عراق بطور ناقص فرود آمد و پس از برخورد با یک دیوار، باعث بروز آتش سوزی و وارد آمدن خسارت به ساختمان این پایگاه شد.

این بیانیه می‌افزاید: «تیم آتش نشانی و امداد فرودگاه ظرف چهاردقیقه خود را به محل حادثه رساندند، آتش را خاموش و به تخلیه هواپیما کمک کردند. 4 نفر از اعضای نیروهای مسلح سوار بر این هواپیما جراحاتی سطحی برداشتند که در مرکز درمانی پایگاه التاجی تحت مداوا قرار دارند».

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که «[در این حادثه] فعالیت دشمن مورد ظن نیست. این حادثه در دست تحقیق و بررسی است. اقدامات سریع تیم سوانح، آتش نشان و امداد پایگاه هوایی به بیماران کمک کرد و خسارات محدودی به تجهیزات و زیرساختها وارد شد».

گفتنی است که هواپیمای «هرکولس سی -۱۳۰» یک هواپیمای ترابری ارتش با ۴ موتور توربین دار است که توسط شرکت هوافضا و دفاعی «لاکهید مارتین» آمریکا طراحی شده است.

شایان ذکر است که پایگاه التاجی یک مقر نظامی است که در فاصله ۱۷ مایلی شمال شهر بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و محل استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1071348

وب گردی

وب گردی