سیارکی در حال نزدیک‌شدن به زمین است

ستاره‌شناسان اعلام کردند که سیارکی در حال حرکت به سمت زمین است؛ اما با فاصله از کنار سیاره ما عبور خواهد کرد.

به گزار ش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گزارش‌های بی‌شماری با این دلالت که ممکن است بشریت در معرض خطر باشد از شیء معروف به 163348 (2002 NN4) در حال حرکت به سمت زمین سخن می‌گویند؛ اما جای نگرانی نیست زیرا این سیارک از مسافت میلیون‌ها کیلومتر دورتر از زمین عبور خواهد کرد.

این سیارک اواخر این هفته در نزدیکترین فاصله خود نسبت به زمین قرار می‌گیرد؛ عبور بعدی این سیارک از نزدیکی زمین تا سال 2029 اتفاق نخواهد افتاد.

ناسا این شیء را به عنوان سیارک احتمالا خطرناک طبقه بندی می‌کند؛ اما توضیحات داده شده که این نام‌گذاری لزوماً نشانگر این نیست که زمین در معرض خطر فوری قرار دارد.

برای طبقه بندی یک سیارک به عنوان خطرناک باید فاصله آن کمتر از پنج میلیون مایل از زمین و قطر آن از 140 متر بزرگتر باشد و این بدان معنا نیست که زمین با تهدید قریب الوقوع جسم مواجه است؛ اما ممکن است در مقطعی از آینده این اتفاق بیفتد.

همچنین این شیء به عنوان جسم نزدیک به زمین طبقه‌بندی می‌شود؛ اما این نزدیک بودن می‌تواند گمراه کننده باشد؛ زیرا نزدیک در این مورد به این معنی است که به اندازه 1.3 برابر خورشید از ما فاصله دارد.

بسیاری از گزارش‌ها همچنین این واقعیت را نشان می دهد که این شیء بسیار بزرگ است یعنی به اندازه یک زمین فوتبال یا یک آسمان خراش.

این سیارک از 90 درصد سیارک‌ها بزرگتر است؛ اما هنوز بزرگترین سیارک ها در منظومه شمسی کوچک‌تر است.

این شیء برای اولین بار در سال 2002 مشاهده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071355

وب گردی

وب گردی