برگزاری اولین  کارگاه آموزشی تعالی علوم انسانی در بیت حضرت امام خمینی(ره)

اولین کارگاه آموزشی تعالی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، در بیت حضرت امام(ره) در شهرستان خمین برگزار خواهد شد.

مهدی ایمانی مقدم مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی تعالی علوم انسانی اظهار کرد: عمده تمرکز ما در راستای تحول علوم انسانی، ساماندهی هسته‌های معتقد و باورمند به این موضوع است؛ همچنین باید به این هسته‌ها برای رسیدن به نقطه هدف، نقش دهی کنیم.

وی افزود: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین راستا، دوره‌های مجازی دانش افزایی را به صورت عمومی برگزار کرده است؛ اما در این دوره‌ها به تکلیف و نقش افراد به صورت جامع و کامل پرداخته نمی‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که کارگاه‌های آموزشی تعالی علوم انسانی را در استان مرکزی، به صورت تخصصی و تکلیف محور برگزار کنیم.

ایمانی مقدم ادامه داد: نقطه عطف این کارگاه‌ها، حضور افراد با انگیزه و با سابقه در آن است؛ این افراد بیش از 10 سال است که در دانشگاه حضور دارند و در حوزه تحول علوم انسانی، دغدغه‌مند هستند. درحال حاضر به دنبال برگزاری دوره‌های معرفت افزایی هستیم که به تدریج به تعیین تکالیف پژوهشی و آموزشی در راستای تعالی علوم انسانی تبدیل خواهد شد.

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: اولین دوره این کارگاه‌های آموزشی تعالی علوم انسانی در بیت حضرت امام(ره) در شهرستان خمین با حضور 40 نفر از اعضای هیئت علمی واحد‌های دانشگاهی استان مرکزی در تاریخ 21 خردادماه از ساعت 9 تا 18 برگزار خواهد شد. دوره‌های مجازی اعضای هیئت علمی از ابتدای ماه رمضان شروع شده بود که در این دوره‌ها تصمیم گیری شد مراسم اختتامیه به صورت حضوری برگزار شود.

وی اضافه کرد: البته پس از برگزاری این کارگاه، بار دیگر دوره‌های توانمندسازی به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ همچنین سه دوره حضوری در فصل تابستان برگزار می‌شود. بعد از گذراندن دوره‌های معرفت شناسی، هستی شناسی، انسان شناسی، جریان شناسی فرهنگی و سیاسی و بیانیه گام دوم، وارد فاز انجام پژوهش‌های مشترک و پروژه‌های تغییر در سرفصل و محتوای متون خواهیم شد.

ایمانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: مدرسین کارگاه‌های آموزشی از استادان برجسته و مجرب حوزه علوم انسانی هستند که با نگاه دینی، موضوعات را تدریس خواهند کرد؛ همچنین در پایان کارگاه آموزشی به تمامی شرکت کنندگان گواهی دوره‌های دانش افزایی داده خواهد شد که در ارتقای استادان اثر‌گذار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071361

وب گردی

وب گردی