آغاز فعالیت های جدید قرارگاه جهادی نجاح در شهرستان ایذه

قرارگاه جهادی «نجاح» که شبکه ای از دهها گروه جهادی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان و خدمات عمرانی و آموزشی با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم است، فعالیت های جهادی امسال خود را از بخش سوسن شهرستان ایذه در استان خوزستان آغاز کرد.

جهادگران این قرارگاه جهادی، در نخستین گام، در قالب چند مجموعه تخصصی به بخش سوسن و روستاهای فالح و‌ ممبین در شهرستان ایذه سفر کردند.

خط لوله کشی ، ساخت مسکن، مسئله کارآفرینی و بررسی ظرفیت های این منطقه، ارائه خدمات بهداشت و درمان و دام پزشکی و مشاوره و روانشناسی از جمله خدمات قرارگاه جهادی نجاح به مردم محروم این منطقه بوده است.

در این فعالیت جهادی، ۲۴ پزشک و روانشناس، مشاور و دامپزشک، یک گروه اشتغال زایی و سه گروه عمران و خدمات عمومی حضور داشتند.

ساخت یک باب خانه برای پنج نفر از معلولین روستای ممبین، ساخت یک باب خانه برای مادر شهید در این روستا، ۲۵۰۰ متر لوله کشی آب برای اهالی روستای فالح و آغاز به کار ساخت یک زمین خاکی ورزشی به متراژ ۵ هزار متر برای پوشش فعالیت های ورزشی ۳۰ روستا و معاینه دام ها و احشام روستاییان از جمله مهم ترین فعالیت های جهادی قرارگاه نجاح در این منطقه بوده است.

همچنین در این دوره جهادی، فعالیت های حوزه سلامت و درمان بر عهده گروه جهادی ایقان بود‌.

لازم به ذکر است که قرارگاه جهادی نجاح به عنوان یک قرارگاه تازه تاسیس زیر نظر دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرده است و در اولین فعالیت جهادی این گروه در ایذه خوزستان دکتر محمود نقدی پور به عنوان نماینده دکتر رضایی حضور داشتند.

کد خبر: 1071377

وب گردی

وب گردی