ارائه گواهی سلامت در جلسه امتحانات دانشگاه آزاد الزامی است

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: «دانشجویان حتما باید در بدو ورود به جلسه امتحان گواهی سلامت خود را ارائه دهند و در غیر این‌صورت از ورود آنها به جلسه امتحان جلوگیری خواهد شد. دانشجویان در سامانه دریافت گواهی سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir باید نام‌نویسی کرده و گواهی سلامت خود را جهت ورود به جلسه امتحان دریافت کنند.»

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد سپهری، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم این واحد دانشگاهی سخن گفت. به گفته او، امتحانات واحد تهران مرکزی از 24 خرداد آغاز شده و تا 19 تیر ادامه خواهد داشت. به‌عبارتی امتحانات در چهارهفته و در هر روز چهار نوبت برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: «امتحانات در چهار نوبت شامل نوبت اول ساعت 8 تا 10، نوبت دوم ساعت 11 تا 13، نوبت سوم ساعت 14 تا 16 و نوبت چهارم‌ ساعت 17 تا 19 است. به‌دلیل آنکه طرح تعاون آزمون شرایط دانشجویان باید یکسان باشد، بنابراین یکی از گزینه‌های امسال این است که دانشجویان بتوانند در محل سکونت خود امتحان بدهند. البته برگزاری آزمون در شهر محل سکونت شرایطی دارد و به‌صورت کلی نیست.»

سپهری با بیان اینکه دانشجویان باید وارد سایت آزمون 99 شوند و از شرایط امتحانات در شهر محل سکونت خود باخبر شوند، اظهار کرد: «دانشجویان باید در این سایت درخواست خود را ثبت کنند. ستاد مرکزی طرح تعاون این درخواست‌ها را بررسی کرده و محل حوزه امتحانی هر دانشجو را به او اعلام می‌کند. آزمون در تمام مقاطع براساس بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت حضوری خواهد بود.»

او در ادامه درخصوص دروس معارف اسلامی نیز توضیح داد: «در دروس معارف اسلامی چهار نمره از طریق نهاد نمایندگی رهبری برابر ابلاغیه‌ای که در اسفند 98 اعلام شد، خواهد بود. البته به‌شرط آنکه دانشجویان گواهی نهاد را ارائه دهند و 16 نمره نیز از دروسی است که به‌صورت مجازی دریافت خواهند کرد. به عبارتی برابر ابلاغیه شماره ۱۳۲۴۴/1/98 مورخ 12/11/98 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، چهار نمره با ارائه گواهی نهاد و 16 نمره بابت کلاس‌های حضوری بهمن 98 و مجازی آنلاین و شرکت در امتحان حضوری محاسبه می‌شود.»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تاکید بر اینکه امتحانات دروس عمومی و معارف اسلامی هفته آخر برگزار می‌شود، تصریح کرد: «درطول این چهارهفته، دروس عمومی و معارف اسلامی در واحد تهران مرکزی برگزار نمی‌شود. نکته مهم، داشتن گواهی سلامت از سامانه خودارزیابی وزارت بهداشت است.»

سپهری ادامه داد: «دانشجویان حتما باید در بدو ورود به جلسه امتحان گواهی سلامت خود را ارائه دهند و در غیر این‌صورت از ورود آنها به جلسه امتحان جلوگیری خواهد شد. دانشجویان در سامانه دریافت گواهی سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir باید نام‌نویسی کرده و گواهی سلامت خود را جهت ورود به جلسه امتحان دریافت کنند.»

او در ادامه با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در واحد تهران مرکزی رعایت می‌شود، اضافه کرد: «اگر دانشجویی مشکل یا بیماری خاصی داشته یا مشکوک به کرونا باشد، باید از قبل این موضوع را اعلام کند. البته باید گواهی پزشکی معتبر موردتایید دانشگاه را ارائه دهد.»

او درخصوص برنامه امتحانات نیز توضیح داد: «برنامه قبلا برای دو هفته تنظیم شده بود، اما الان برای چهار هفته تنظیم شده است، بنابراین در این برنامه قطعا تغییراتی ایجاد خواهد شد که دانشجویان باید در جریان این تغییرات قرار بگیرند تا در زمان امتحان با مشکلی مواجه نشوند، پس دانشجویان به‌صورت مرتب باید از دانشکده‌های خود یا سایت تهران مرکزی پیگیر باشند تا بتوانند به‌موقع در جلسه آزمون حاضر شوند.»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: «درهای مجتمع‌های سه‌گانه از ساعت 6 و 45 دقیقه صبح باز است؛ یعنی دانشجویان در این ساعت می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند تا در ساعت امتحان جلوی در ورودی ازدحام ایجاد نشود. همچنین 45 دقیقه قبل از امتحان نیز می‌توانند به حوزه امتحانی و سالن‌ها وارد شده و روی صندلی خود مستقر شوند.»

سپهری با بیان اینکه سالن‌های امتحانات در طول روز در دو نوبت ضدعفونی خواهد شد، تصریح کرد: «سالن‌ها در ساعت 12 و 19 ضدعفونی خواهد شد. همچنین تدابیر دیگری نیز اندیشیده شده است که ازطریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به اطلاع عموم خواهد رسید.»

او با تاکید بر اینکه از ورود دانشجویان به دانشگاه بدون ماسک جلوگیری می‌شود، گفت: «دانشجویانی که گواهی سلامت وزارت بهداشت و همچنین ماسک به‌همراه نداشته باشند نمی‌توانند در جلسه امتحان حاضر شوند، بنابراین دانشجویان توجه کنند که حتما ماسک و گواهی سلامت خود را به‌همراه داشته باشند.»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه انتظامات دستورالعمل‌های ویژه‌ای دارند، توضیح داد: «کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده باشند یا مشکوک به کرونا باشند، از حضور آنها در سالن‌های جلسات جلوگیری به‌عمل می‌آید، بنابراین این افراد با محدودیت‌های خاصی مواجه خواهند شد. بحث دیگر این است که کل برنامه امتحانی در پایان هفته روی سایت تهران مرکزی قرار می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند وارد سایت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی شده و از این برنامه آگاه شوند.»

او تاکید کرد: «امتحانات روزانه نیز در سایت اطلاع‌رسانی شده تا دانشجویان به‌صورت روزانه از این برنامه آگاه شوند و از امتحانات بازنمانند. امتحانات حضوری در محل دانشکده دانشجویان برگزار می‌شود و در برگزاری امتحانات، پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش موردتاکید قرار دارد.»سپهری با بیان اینکه تمام بخش‌های دانشگاه با معاونت آموزشی در هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات پایان‌ترم همکاری خواهند کرد، اظهار کرد: «تمهیداتی برای رفاه حال کارکنانی که در یک ‌ماه برگزاری امتحانات با حوزه معاونت آموزش همکاری کنند، در نظر گرفته شده است.»

او در ادامه بیان کرد: «همچنین حضور استادان و مدیران گروه‌های آموزشی ذی‌ربط در جلسه امتحان با همراه داشتن ماسک و گواهی سلامت از سامانه خودارزیابی وزارت بهداشت الزامی است، بنابراین اگر استادی نیز گواهی سلامت نداشته باشد، نمی‌تواند وارد سالن‌های امتحانات شود و این الزام برای همه افراد وجود دارد و مختص دانشجویان نیست.»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درباره دروس عمومی نیز توضیح داد: «دروس عمومی در واحد تهران مرکزی مانند سایر دروس است و در استان‌ها نیز برعهده واحدها گذاشته شده است. اما در واحد تهران مرکزی برحسب امکاناتی که در اختیار داریم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. در ستاد امتحانات تهران مرکزی تصویب شده که امتحانات دروس عمومی به‌صورت کلی و مانند سایر دروس برگزار شود. درواقع تمام دروس نظری به‌صورت حضوری است.»

سپهری با تاکید بر اینکه زمان امتحان محدود و حدود یک ساعت خواهد بود، اضافه کرد: «در شرایط خاص و استثنایی زمان به 75 دقیقه خواهد رسید، بنابراین دانشجویان باید به این نکته توجه داشته و زمان خود را برای پاسخگویی به سوالات تنظیم کنند. یک‌سری امکانات نیز در دانشگاه در اختیار دانشجویان خواهد بود و برخی از اقلام مواد غذایی به‌صورت بسته‌بندی به آنها ارائه می‌شود. البته سلف دانشگاه بسته است، اما در بوفه‌ها برخی خوراکی‌ها به‌صورت بسته‌بندی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.»

انتهای پیام /

کد خبر: 1071382

وب گردی

وب گردی