استقبال کم از انتخابات فدراسیون شطرنج / شیری: اگر شرایط مهیا باشد المپیکی می شوم / ترکیه چهارمین گزینه برای میزبانی از المپیک

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی / حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بازیکنان NBA در صورت خروج از شهر قرنطینه می شوند

ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال NBA در حالی از 10 مرداد به صورت متمرکز در شهر اورلاندو آغاز می‌شود که مسئولان لیگ قوانین سختگیرانه‌ای را برای این رقابت‌ها در نظر گرفته‌اند. اورلاندو محل برگزاری مرحله پلی‌آف است و هر بازیکنی که این شهر را ترک کند، برای بازگشت به آن باید 10 روز در قرنطینه بماند و دو بار هم تست کرونایش منفی باشد. این رقابت‌ها با حضور 22 تیم برگزار می‌شود و تیم‌ها از 31 خرداد می‌توانند نقل و انتقالات را انجام دهند. همچنین طبق تصمیم دیگری هر بازیکن تنها می‌تواند 3 نفر از اعضای خانواده خود را به همراه داشته باشد.

ترکیه یکی از گزینه های انتخابی برای میزبانی المپیک ۲۰۳۲

حسن آرات، نایب رئیس کمیته ملی المپیک ترکیه طی مصاحبه‌ای از آمادگی کشورش برای برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۲۰۳۲ خبرداد. این در حالیست که پیش تر حضور کوئینزلند استرالیا برای میزبانی بازی‌های المپیک در ۲۰۳۲ قوت گرفته بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ارائه و بررسی پیشنهاد استرالیایی‌ها فعلا متوقف شده است. از سوی دیگر نیز، جاکارتا در اندونزی و هند، از دیگر رقبای حاضر برای کسب میزبانی به شمار می‌روند. حسن آرات حضور ترکیه و شهر استانبول را برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ ضروری و از آرزوهای بزرگ ترکیه دانست. البته پیش از این استانبول رقابت با ژاپن برای کسب میزبانی المپیک ۲۰۲۰ میدان را واگذار کرد. به نظر می رسد کمیته بین المللی المپیک که برای واگذاری میزبانی المپیک 2024 به پاریس و 2028 به لس آنجلس به جمع بندی نهایی رسیده، به زودی باید برای تعیین میزبانی المپیک 2032 هم بین کشورهای ترکیه، استرالیا، اندونزی و هند تصمیم گیری کند.

تنها ۲ نامزد در انتخابات فدراسیون شطرنج شرکت کردند

نام نویسی از کاندیدای فدراسیون شطرنج در حالی این روزها پیگیری می شود که فردا طبق اعلام وزارت ورزش آخرین مهلت برای افرادی است که می خواهند نامزد ریاست این فدراسیون غیرالمپیکی، اما پرمشغله شوند. تا روزهای پایانی سال 98 مهرداد پهلوان زاده ریاست فدراسیون شطرنج را برعهده داشت و سپس فرهاد نیکوخصال به عنوان سرپرست معرفی شد تا انتخابات را برگزار کند. از روز 7 خردادماه با تصمیم وزارت ورزش ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون آغاز شد. در حالی که فردا مهلت نام نویسی برای نامزدهای ریاست این فدراسیون به پایان می رسد، تاکنون فقط دو نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند. شادی پریدر، نایب رییس بانوان فدراسیون که خودش استاد بزرگ شطرنج به شمار می رود، یکی از نامزدها بوده و نامزد دیگر احمد گواری، سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی بوده است. در این میان ثبت نام نکردن مهرداد پهلوان زاده، رییس پیشین فدراسیون جالب است که شنیده می شود قصد نام نویسی هم ندارد. البته به نظر می رسد تا فردا افراد دیگری شانس بالایی هم برای ریاست داشته باشند، وارد گود رقابت انتخابات فدراسیون شطرنج شوند.

شیری به دنبال المپیکی شدن

، بهنام شیری در خصوص نحوه تمرینات خود در کشور بلاروس زیر نظر جورجی کولنوچنکو اظهار داشت: در سه ماه نخست، تمریناتم در بلاروس خیلی خوب پیگیری می‌شد به نحوی که حتی مربی‌ام از این آمادگی که من داشتم ابراز رضایت کرده بود اما درست از زمان کرونا هم روند تمریناتم کُند پیش رفت و هم به دلیل برخی مسائل دیگر قسمت نشد تا به همکاری خودم با این مربی بلاروسی ادامه دهم. او در ادامه افزود: از آنجایی که در فصل تمرینات بدنسازی به سر می‌برم، نمی‌توان گفت چند درصد آمادگی دارم اما شرایطم خوب است از همه مهم‌تر اینکه در مدتی که در کمپ تمرینی بلاروس بودم مصدوم نشدم. ملی‌پوش پرتاب دیسک تصریح کرد: طی صحبت‌هایی که با مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی داشته‌ام قرار است ابتدای هفته آینده برای مشخص شدن برنامه‌هایم و انتخاب مربی به دیدار او بروم تا پس از آن در مورد زمان دقیق اردوها تصمیم‌گیری کنیم، هر چند که تمامی این موارد به نظر مسئولان فدراسیون بستگی دارد. شیری در خصوص شانس خود برای المپیکی شدن گفت: در همین جا اعلام می‌کنم اگر از لحاظ شرایط اردو و مربی مشکلی نداشته باشم دور از دسترس نخواهد بود تا من هم بتوانم مانند احسان حدادی المپیکی شوم. به نظرم اگر امکانات خوب باشد می‌توانم در المپیک جزو هشت نفر اول قرار بگیرم. / میزان

سلطانی فر: سلامتی ورزشکاران از مهم ترین موضوعات است

مسعود سلطانی در در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک که با محوریت بازی‌های ساحلی چین برگزار شده بود، گفت :برای حضور در رویدادهای ورزشی باید ملاحظاتی را داشته باشیم که مهمترین آن ، رعایت مسائل بهداشتی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد. وی اظهار کرد: پیش از این فدراسیون‌های جهانی هم برای برگزاری مسابقات بسیار علاقمندی نشان می دادند، آنها هم وقتی شرایط کرونا را مشاهده کردند از برگزاری آن منصرف شدند. سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احتمال برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در زمان مقرر اظهار داشت: برای حضور موفق در مسابقاتی که قرار است ۴ یا پنج ماه آینده برگزار شود، نیازمند این است که اردوها و تمرینات از هم اکنون آغاز شود. وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: این موضوع یکی از الزامات است چرا که اولویت اصلی ما سلامت ورزشکاران است. وزیر ورزش و جوانان در ادامه شرایط اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد و یادآور شد :باتوجه به محدودیتهای اقتصادی،باید استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها و امکانات موجود در ورزش داشته باشیم. سلطانی‌فر همچنین درخصوص این موضوع که گفته می‌شود به دلیل ویروس کرونا احتمال تعویق بازی‌های ساحلی آسیا وجود دارد گفت: تاکنون هیچ نامه‌ای مبنی بر لغو این مسابقات ارائه نشده برهمین اساس باید بر روی رشته‌هایی که مورد تایید کمیته ملی المپیک برای حضور در بازی های ساحلی است برنامه ریزی شود. وی درخصوص بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو نیز که قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار شود اظهار داشت : فعلا تصمیم جدی IOC برگزاری این رقابت‌ها در تاریخ مقرر است و ما نیز باید با توجه به شرایط کرونا در کشور به مرور و با رعایت دستورات بهداشتی در شهرهایی که وضعیت سفید است شرایط را برای برگزاری اردوهای آماده سازی مهیا کنیم. وزیر ورزش و جوانان در پایان با تاکید بر پیگیری تمرینات المپین‌هایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد :باید شرایط را برای نفراتی که شانس کسب سهمیه را دارند نیز فراهم کنیم.

طباطبایی: در کادر فنی تغییری ایجاد نخواهد شد

رامین طباطیایی در خصوص برگزاری لیگ بسکتبال اظهار داشت: جلساتی با کارشناسان در این رابطه برگزار کرده‌ و کنار آن هم کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم تا برای فصل جدید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. از تیر فراخوان خواهیم گذاشت برای باشگاه‌ها تا از آن همان زمان تمرینات خود را هم شروع کنند تا در شهریور بازی‌های لیگ را آغاز کنیم. در جلسه با مدیران باشگاه‌ها بررسی و تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات را فراهم می‌کنیم. وی در رابطه با تغییر در کادرفنی تیم ملی گفت: تیم ملی فعلاً تغییری نخواهد داشت و منتظر زمان‌بندی شروع مسابقات از سوی فدراسیون جهانی و آسیا هستیم. رییس فدراسیون بسکتبال در خصوص سرپرستی دبیری فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: به محض اینکه امضای حکم دبیرکلی توسط وزارت ورزش ابلاغ شود کلاهی تنها به عنوان دبیرکلی فعالیت و برای هیئت تهران یک نفر را مشخص خواهیم کرد.

سعدالله یف: دلم برای کشتی تنگ شده است

عبدالرشید سعدالله یف یکی از بهترین کشتی گیران آزاد جهان و قهرمان المپیک ریو بعد از ابتلا به کرونا از بهبودی خود خبر داد و گفت: این بیماری تقریبا در هر خانواده‌ای در شهرها و مناطق داغستان رخ داده است. من آن را به صورت خفیف دریافت کردم و در منزل تحت معالجه قرار گرفت چون فقط افراد با شکل شدید در بیمارستان بستری شدند. در طول اپیدمی، سعی کردم تناسب خود را در خانه حفظ کنم سپس گاهی اوقات بیرون رفتم اما بیشتر قرنطینه‌ها در ماه رمضان افتاد، بنابراین هیچ تمرینی در آن مدت نداشتم. البته من بهبود یافته‌ام و دلم برای کشتی خیلی تنگ شده است. منتظر هستیم تا بتوانیم در یک اردوی تمرینی جمع شویم. امیدواریم که در ماه آینده این اتفاق بیفتد. قهرمان المپیک در پایان تأکید کرد: وقت آن است که وارد کار شویم و منتظر بمانیم تا اتحادیه جهانی تقویم جدید مسابقات را اعلام کند. اکنون وضعیت ویروس کرونا در حال کاهش است. بعد از این همه اتفاقاتی که افتاد، نیاز به تمرین مجدد داشتم و توانستم به روستای بومی خود گلیب بروم و به دیدار پدربزرگ خود برسم.

کد خبر: 1071426

وب گردی

وب گردی