کمک 1.5 میلیون تومانی به هنرمندان خانواده شهدا و ایثارگران

معاون وزیر میراث فرهنگی از کمک یک‌ونیم میلیون تومانی به همه هنرمندان فعال حوزه صنایع دستی که از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، با همکاری بنیاد اقتصادی کوثر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پویا محمودیان معاون وزیر میراث فرهنگی در مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران شهرهای جهانی صنایع دستی در کشور، اظهار داشت: بسته‌های حمایتی در قالب ابعاد مختلف برای هنرمندان حوزه صنایع دستی درنظر گرفته شده که برخی از این بسته‌ها اجرا شده است.

وی افزود: تعویق در پرداخت قبوض گاز و برق مصرفی کارگاه‌های صنایع دستی، استفاده از تسهیلات 12 درصدی و پرداخت اجاره بهای کارگاه‌ها در دوران کرونا، از جمله این بسته‌های حمایتی بوده است.

محمودیان افزود: 31 استان کشور دارای شهرهای مختلفی است که هریک ظرفیت‌های مهمی در زمینه صنایع دستی دارند.

معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد:‌ در حال حاضر هر چند اقدامات مؤثری در حوزه صنایع دستی انجام گرفته، ولی در بحث تجاری‌سازی و بازاریابی باید گام‌های بیشتری برداریم و ما به این سمت پیش رفته‌ایم.

محمودیان از ارائه کمک یک‌ونیم میلیون تومانی به هنرمندان خانواده شهدا خبر داد و گفت: این هنرمندان از طرف نمایندگان 31 استان به ما معرفی و از طریق بنیاد اقتصادی کوثر به همه هنرمندانی که جزو خانواده شهدا و ایثارگران هستند این کمک جهت کاهش سختی‌های ناشی از کرونا واریز می‌شود.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم جهت کمک به هنرمندان صنایع دستی، ‌از ظرفیت‌های بنیاد برکت و بنیاد اقتصادی کوثر بهره‌مند شویم.

در ادامه این برنامه، مهدی زارعی شهردار لالجین نیز با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به تجارت جهانی صنایع دست، آموزش و بازاریابی در این زمینه گفت: لالجین شهر سفال است و 1000 کارگاه صنایع دستی دارد.

وی افزود: هیچ فردی در شهر لالجین بیکار نیست و همه به صورت انفرادی و کارگاهی در حوزه صنایع دستی مشغول هستند.

محمودیان خاطرنشان کرد: در صورتی که تسهیلات بیشتری برای بیمه هنرمندان صنایع دستی فراهم شود، پتانسیل‌های بهتری در زمینه صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071531

وب گردی

وب گردی