با «شبکه شاد» آموزش‌ها در بستر امن داخلی انجام می‌شود/ اجرای رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با ایجاد شبکه شاد همه آموزش‌ها در بستر شبکه امن داخلی انجام می‌شود گفت: برای سال تحصیلی جدید هم برنامه‌ریزی می‌شود تا اگر مدرسه تعطیل شد چطور و اگر برقرار بود چگونه آموزش‌ها ادامه پیدا کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن حاجی‌میرزایی عصر امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران واکنش هوشمندانه‌ای را در قبال ویروس کرونا از خود بروز داد اظهار کرد: در حوزه آموزش سرعت واکنش کمیت و کیفیت و واکنش متناسب با این پدیده قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه بهمن‌ماه وقتی با بیماری کرونا مواجه شدیم در اسفندماه مدارس تعطیل شد گفت: در همین راستا و به منظور آموزش دانش‌آموزان در کمتر از یک ماه برنامه‌های تلویزیونی آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد پوشش جغرافیایی برنامه تلویزیونی را داشتیم و امکان دانلود برنامه‌ها و آموزش‌ها نیز میسر بود افزود: یک ماه پیش آماری ارائه شد مبنی بر اینکه بیش از ۲۷ میلیون بار برنامه‌های تلویزیونی دانلود شده بودند.

وی با تاکید به اینکه به این فکر افتادیم برای رفع ابهام و تردید‌ها ارتباط تعاملی بین دانش‌آموزان و معلمان فراهم شود گفت: خوشبختانه سکوی مناسبی تولید شد و بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از معلمان، مدیران و دانش‌آموزان به شبکه شاد پیوستند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت نداشتند بسته‌های خودآموز فراهم شد افزود: در ۱۱ استان نیز معلمان سر کلاس حضور یافتند، از سوی دیگر در این مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه در این شبکه می‌توانیم با مدیران ارتباط زنده برقرار کنیم گفت: در حال حاضر یک رسانه جدید به رسانه‌های کشور افزوده شده که در شرایط فعلی نیز به فکر برنامه‌های تربیتی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حال که به زیست بوم جدید وارد شده‌ایم به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم البته هیچ چیز جای کلاس حضوری را نمی‌گیرد، اما با توجه به موقعیت کنونی ناگزیر به استفاده از این شیوه هستیم و باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه آموزش و پرورش کاری اثرگذار و ماندگار ارائه شود.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه در این مدت تجربه کشور‌های دیگر قابل توجه بوده است بیان کرد: در اجلاسی که بین وزاری آموزش و پرورش کشور‌های اسلامی به صورت مجازی برگزار شد تقریبا هیچ یک از آن‌ها کار متمایزی انجام نداده بودند بنابراین ایجاد شبکه شاد در کشور موضوعی قابل توجه است، زیرا همه آموزش‌ها در بستر شبکه امن داخلی انجام می‌شد و این موضوع ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید هم برنامه‌ریزی می‌شود تا اگر مدرسه تعطیل شد چطور و اگر برقرار بود چگونه آموزش‌ها ادامه پیدا کند در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی معلمان در دو مرحله انجام شده، اما هنوز معلمان طعم آن را نچشیده‌اند و که به زودی میسر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با عملیاتی کردن رتبه‌بندی معلمان حقوق این قشر عادلانه می‌شود تصریح کرد: دولت همراهی خوبی در این زمینه داشته تا منزلت معلمان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در قالب همین سند ۲۵ بسته تحولی را برنامه ریزی کرده‌ایم بیان کرد: این سند مقدماتی دارد که دیگران نمی‌توانند حس کنند که مثلا تربیت در ۶ ساحت دیده شده و کار ادامه پیدا می‌کند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه امسال جهت‌گیری بر این است که در چند محور اجرای این سند تحول‌ساز را مشاهده کنیم در ادامه طرح «آجر به آجر» سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور ترغیب مردم به مدرسه‌سازی را مطلوب دانست و افزود: فرهنگ مسوولیت‌پذیری و فرهنگ مدرسه‌سازی با این طرح نهادینه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به همراه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل و معاونین اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از مسوولین استانی قبل از حضور در دفتر نماینده، ولی فقیه در گلزار شهدای همدان حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071536

وب گردی

وب گردی