بهبودیافتگان کرونا چه بخورند،چه نخورند؟

متخصص تغذیه به بیان نکاتی در مورد تغذیه بهبود یافتگان کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرزاد شیدفر در مورد تغذیه بهبود یافتگان کرونا گفت: مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ که بهبود پیدا کرده اند، بیشترباید میوه‌ها و سبزیجاتی را مصرف کنند که حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌ها ی مفید هستند و می‌توانند التهاب و عفونت بدن را کاهش دهد.

این عضو هئیت علمی دانشگاه ایران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل تابستان هستیم و در این فصل طیف وسیعی از میوه‌ها وجود دارد، مصرف میوه‌ها و صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی، انواع توت، زردآلو و سایر میوه‌های تابستانی علاوه براینکه سیستم دفاعی بدن را بالا می‌برد، سبب افزایش تنوع غذایی و رسیدن مواد مغذی مورد نیاز به این افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میوه‌ها گزینه مناسبی برای میان وعده هستند، گفت: بهتر است این افراد در وعده‌هایی اصلی غذایی حتما از سبزی و سالاد کاهو بدون سس چرب استفاده کنند.

شیدفر ضمن بیان این موضوع که لبنیات کم چرب برای این افراد مفید است، افزود: بهبود یافتگان کرونا باید از مصرف مواد غذایی چرب، سرخ کرده، شیرین و شور بپرهیزند، چرا که این افراد دوران نقاهت را طی می‌کنند و بیشتر به استراحت می‌پردازند و مصرف اینگونه خوراکی‌ها موجب افزایش وزن آنها می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اضافه وزن و چاقی مقاومت بدن را پایین می‌آورد و باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود، به همین دلیل بهبودیافتگان کرونا باید مراقب باشند که دچار اضافه وزن نشوند.

وی متذکر شد: این افراد برای جلوگیری از افزایش وزن و عوارض آن باید فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند و در طول روز بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل منزل پیاده روی کنند.

این متخصص تغذیه گفت: از آنجایی که مصرف مواد مغذی و پرهیز ار خوردن غذا های مضر نقش مهمی در سلامتی افراد دارد و از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری می کند، این نوع رژیم غذایی برای همه حتی افراد سالم هم توصیه می شود، اما بهبودیافتگان کرونا به دلیل پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری باید بیشتر به این رژیم غذایی پایبند باشند.

شیدفر تاکید کرد: توجه به تاریخ تولید و انقضای و همچنین پروانه ساخت محصولات غذایی از وزارت بهداشت قبل از خرید و مصرف ضروری است، چرا که رعایت این موارد کیفیت ایمنی مواد غذایی بسته بندی شده را افرایش می‌دهد و باعث می‌شود مواد سالم تری وارد بدن شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1071563

وب گردی

وب گردی