سهم اقتصاد دیجیتال ایران تا سال 1404 به 10 درصد می‌رسد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم اقتصاد دیجیتال کشور که در سیر صعودی قرار دارد؛ در حال حاضر 6 درصد است که تا سال 1404 طبق برنامه ریزی که انجام داده‌ایم به 10 درصد خواهد رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به این که سهم اقتصاد دیجیتال کشور تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰ درصد خواهد رسید گفت: سهم اقتصاد دیجیتال ایران در سال ۹۲ در حدود ۲.۲ درصد بوده است که در طی این سال‌ها این مقدار به ۶.۵ درصد افزایش یافته است، اما طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم بدون شک تا سال ۱۴۰۴ اقتصاد دیجیتال ایران به ۱۰ درصد افزایش خواهد رسید.

* توسعه ظرفیت هسته‌های شبکه ملی اطلاعات

وی افزود: در حال حاضر با توجه به توسعه ظرفیت هسته‌های شبکه ملی اطلاعات پیشرفت های خوبی در حوزه IT داشته ایم به طوری که در سال ۹۲، ظرفیت هسته های شبکه در حدود عدد ۶۸۰ بوده است که این مقدار تا سال گذشته به ۱۸ هزار هسته توسعه پیدا کرده بود و اکنون نیز در حال رشد قرار دارد.

* تجارت الکترونیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار قرار دادیم

هاشمی تصریح کرد: با توجه به این که تجارت الکترونیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار قرار داده و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم در حال حاضر به طور متوسط دسترسی تلفن ثابت خانگی به اینترنت تا سال ۱۴۰۴ به میانگین ۲۵ مگابایت می‌رسد و در تلفن‌های سیار مانند اپراتور همراه اول ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1071565

وب گردی

وب گردی