تعلیق موقت امتحانات در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از تعلیق موقت برگزاری امتحانات پایان‌ترم در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیک شهر، ایرانشهر، چابهار بدلیل وضعیت قرمز کرونا خبر داد‌.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سلطانعلی میر در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ‎که به‌صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، با توجه به بخشنامه‌های صادره از سازمان مرکزی و ارائه توضیحات درباره نحوه برگزاری امتحانات در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: امتحانات پایان ترم واحدهای چابهار و نیک شهر و ایرانشهر بصورت موقت تعلیق و به صورت مجازی برگزار خواهد شد که زمان و نحوه برگزاری امتحانات متعاقباً اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: امتحانات در واحد‌های سراوان، خاش، زاهدان و زابل به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی درباره برگزاری امتحانات در سایر واحد‌ها و مراکز آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: تصمیم‌گیری بر مبنای اعلام ستاد کرونا خواهد بود و در واحد‌هایی که وضعیت کرونا قرمز نیست، طبق اعلام ستاد کرونا آزمون‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

میر افزود: در این جلسه بنا شد با توجه به وضعیت قرمز در بعضی از شهرهای استان برگزاری امتحانات تا اطلاع ثانوی تعلیق شود و در صورت بهترشدن شرایط طبق اعلام ستاد کرونا آزمون پایان‌ترم برگزار می‌شود.

این مسئول دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در واحدهایی که وضعیت کرونا قرمز اعلام شده زیرساخت‌ها برای برگزاری امتحان بصورت مجازی هم فراهم است وبرخی دروس را استادان مجازند بصورت مجازی برگزار شوند.

وی ادامه داد: در عصر ارتباطات که ماهواره و امواج و الکترونیک حرف اول را می‌زنند متاسفانه بعضی از شهرها و روستاهای ما از این نعمت بی‌بهره‌اند که با توجه به اینکه آموزش وعلم وزندگی باید ادامه پیدا کند باید افق روشنی با توجه به شرایط کرونایی یا مشابه آن پیش بینی نمود و مسولان استان در آینده تمهیدات لازم را برای این مناطق پیش بینی و فراهم کنند و دانشگاه این آمادگی را دارد که در این راستا همراه و کمک حال آنان باشد.

به گفته میر؛ درباره پایش سلامت دانشجویان، مقرر شد معاونت پزشکی با حضور در جلسات امتحان با ارائه فرم پایش سلامت و تکمیل آن توسط دانشجویان و بررسی وضعیت سلامت آنان قبل از ورود به حوزه امتحانی اقدام کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استام سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت برقراری کمترین ارتباط فیزیکی بین دانشجویان لحاظ شده از افزایش زمان برگزاری امتحانات از دو هفته به چهار هفته خبر داد و گفت: همچنین بدین منظور در روز در چهار تایم امتحانی ازهفت صبح تا هفت شب از دانشجویان امتحان بعمل خواهد امد که حداقل حضور دانشجو را داشته باشیم.

وی بیان کرد: ظرفیت سالن‌های امتحانی نیز به دوبرابر افزایش یافته و چینش صندلی‌ها بگونه‌ای خواهد بود که دو متر فاصله بین صندلی‌ها باشد و از دانشجویان نیز خواست شده که جهت همکاری از تجمع در محل برگزاری امتحان خوداری کنند.


میر در پایان خاطر نشان کرد: طرح تعاون امتحانات در سطح استان وکشور اجرا می‌شود ولازم نیست دانشجویانی که محل تحصیل در محل سکونت آنان نیست برای امتحان به واحد دانشگاهی محل تحصیل مراجعه کنند بلکه با مراجعه به واحد محل سکونت از انها امتحان بعمل خواهد امد وهمه واحدهای دانشگاهی در سطح استان امادگی لازم رانسبت به اجرای این امر مهم دارند و دانشجویانی که تمایل به استفاده از طرح تعاون دارند با مراجعه به سایت azmoon۹۹.iau.ac.ir درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071567

وب گردی

وب گردی