اهمیت تعیین قابلیت اطمینان آزمایش آنتی بادی کووید-19

بسیاری امیدوارند که با پایان یافتن تقریبی قرنطینه در سراسر جهان، آزمایش آنتی بادی کووید-19 به مشاغل و مؤسسات کمک کند تا با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تعیین اینکه آیا افراد به SARS-CoV-2 آلوده شده اند ابزاری مهم در پاسخ به بیماری همه گیر است، اما گزینه جادویی نیست.

مقاله ای در روزنامه هفتگی انجمن شیمی آمریکا منتشر شده که قدم‌هایی را برای اطمینان از صحت و در دسترس بودن آزمایش های آنتی بادی برداشته است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای آزمایش آنتی بادی چندین مجوز استفاده اضطراری را برای شرکت ها صادر کرده و به آنها امکان استفاده از این تست را می دهد.

این آزمایشات مبتنی بر خون، وجود یا عدم حضور آنتی بادی هایی را که بدن هنگام مبارزه با عفونت با SARS-CoV-2 تولید میکند اندازه گیری و آزمایش ها با سواب های بینی که عفونت فعلی را تشخیص می‌دهد، متمایز است.

مگا ساتیانا محقق ارشد اعلام کرد که پس از بهبودی بیماری کووید-19 آنتی بادی ها برای هفته ها باقی می مانند.

آزمایشات در مکانیسم های خود برای تشخیص آنتی بادی ها متفاوت است، اما همه پلاسما حاوی آنتی بادی را از گلبول های قرمز جدا کرده و سپس مشخص می کنند که آیا آنتی بادی ها به پروتئین های خاص کووید-19 می چسبند یا خیر. این عمل اتصال با روشهای فلورسنت یا سایر روشهای بازخوانی تشخیص داده می شود.

تولیدکنندگان به طور شبانه روزی در تلاش آزمایشاتی را انجام دهند که سریع و اتوماتیک باشد و با تجهیزاتی که در حال حاضر بیمارستان ها و آزمایشگاه های بالینی دارند منطبق باشد.

در حالی که برخی از آزمایش های اولیه از نظر دقت سوال برانگیز بوده اند، پیشرفت های زیادی در ماه های اخیر انجام شده و برخی از تولید کنندگان حساسیت ها و دقت را نزدیک به 100درصد گزارش می دهند.

آزمایش های معتبرتر به معنای درک بهتر گسترش بیماری در اجتماع است ، اما آنها نمی توانند اطلاعاتی درباره احتمال عفونت مجدد فراهم کنند.

با این حال ، کارشناسان بر این باورند که انسان می تواند مقادیر زیادی آنتی بادی SARS-CoV-2 تولید کند و باتوجه به اینکه ویروس به کندی در حال جهش است؛ منجر به محافظت طولانی مدت می شود.

در حالی که شرکت ها در تلاش هستند تا تولید خود را به حداکثر رسانند، متخصصان هشدار می دهند که اثبات مصونیت ایمنی بسیار حساس است زیرا در صورت اشتباه منجر به از بین رفتن بیشتر نیروی کار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071577

وب گردی

وب گردی